Wyszukiwarka Google

Dlaczego Google udziela porad w zakresie SEO

Po chwilowej przerwie czas wrócić do aktualności, jakie serwuje nam kilka/kilkanaście razy w miesiącu Matt Cutts. Najnowsze pytanie związane jest z udzielaniem porad przez pracowników Google w zakresie optymalizacji stron internetowych. Przecież – zgodnie z tokiem rozumowania  użytkownika „borislav123” Google powinno skupić się tylko na sprzedawaniu reklam – strony źle zoptymalizowane tylko wspomagają rynek płatnej reklamy (linki sponsorowane), po co więc je poprawiać?

Według Matta takie podejście ma sens, ale … z krótkiego punktu widzenia, sprzecznego z tym, jakie zajmuje firma, dążąca do kierowania się w swojej polityce celami długoterminowymi.

Na pewno jest sensowne stwierdzenie, że strony źle zoptymalizowane są zmuszone do korzystania z reklamy Google w zakresie ich promocji. Jednak gdyby Google myślało tylko o reklamie, to z pewnością wprowadziłoby chociażby możliwość reklamowania się w swojej wyszukiwarce za pomocą wyskakujących okienek – a tak nie robi, ponieważ zdaje sobie sprawę z faktu, że nie jest to lubiane przez internautów – osoby takie niechętnie wracałyby na strony emitujące pop up’y.

Na pewno nie jest tak, że każde działania SEO są z natury złe, sprzeczne z tzw. Wytycznymi Google dla Webmasterów. Przecież można tworzyć strony z bardziej przejrzystą nawigacją, bogate w treść – co z pewnością wpłynie na zwiększenie ich popularności.

Oczywiście udzielając porad w zakresie SEO Google nie będzie uczyć nas sposobów oszukiwania wyszukiwarki, np. sposobów najlepszego upychania słów kluczowych na stronie – może jedynie pomagać webmasterom w „białej” promocji ich stron. Dzięki temu Internet stanie się lepszy i więcej ludzi będzie z niego korzystać – na czym (oczywiście :) ) skorzysta i samo Google – będziemy więcej i częściej wyszukiwać informacji, a co za tym idzie – częściej klikać w reklamy Adwords :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *