Wyszukiwarka Google

Dlaczego Google udziela porad w zakresie SEO

Brak komentarzy

Po chwilowej przerwie czas wrócić do aktualności, jakie serwuje nam kilka/kilkanaście razy w miesiącu Matt Cutts. Najnowsze pytanie związane jest z udzielaniem porad przez pracowników Google w zakresie optymalizacji stron internetowych. Przecież – zgodnie z tokiem rozumowania  użytkownika „borislav123” Google powinno skupić się tylko na sprzedawaniu reklam – strony źle zoptymalizowane tylko wspomagają rynek płatnej reklamy (linki sponsorowane), po co więc je poprawiać?

Według Matta takie podejście ma sens, ale … z krótkiego punktu widzenia, sprzecznego z tym, jakie zajmuje firma, dążąca do kierowania się w swojej polityce celami długoterminowymi.

Na pewno jest sensowne stwierdzenie, że strony źle zoptymalizowane są zmuszone do korzystania z reklamy Google w zakresie ich promocji. Jednak gdyby Google myślało tylko o reklamie, to z pewnością wprowadziłoby chociażby możliwość reklamowania się w swojej wyszukiwarce za pomocą wyskakujących okienek – a tak nie robi, ponieważ zdaje sobie sprawę z faktu, że nie jest to lubiane przez internautów – osoby takie niechętnie wracałyby na strony emitujące pop up’y.

Na pewno nie jest tak, że każde działania SEO są z natury złe, sprzeczne z tzw. Wytycznymi Google dla Webmasterów. Przecież można tworzyć strony z bardziej przejrzystą nawigacją, bogate w treść – co z pewnością wpłynie na zwiększenie ich popularności.

Oczywiście udzielając porad w zakresie SEO Google nie będzie uczyć nas sposobów oszukiwania wyszukiwarki, np. sposobów najlepszego upychania słów kluczowych na stronie – może jedynie pomagać webmasterom w „białej” promocji ich stron. Dzięki temu Internet stanie się lepszy i więcej ludzi będzie z niego korzystać – na czym (oczywiście :) ) skorzysta i samo Google – będziemy więcej i częściej wyszukiwać informacji, a co za tym idzie – częściej klikać w reklamy Adwords :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google

Nie od dzisiaj wiemy, że Google nie "lubi" płatnych linków (umieszczonych, w zamian za opłatę,  na stronie odnośnikach), których celem...

Zamknij