Wyszukiwarka Google
4 października 2010

Po chwilowej przerwie czas wrócić do aktualności, jakie serwuje nam kilka/kilkanaście razy w miesiącu Matt Cutts. Najnowsze pytanie związane jest z udzielaniem porad przez pracowników Google w zakresie optymalizacji stron internetowych. Przecież – zgodnie z tokiem rozumowania  użytkownika „borislav123” Google powinno skupić się tylko na sprzedawaniu reklam – strony źle zoptymalizowane tylko wspomagają rynek płatnej reklamy (linki sponsorowane), po co więc je poprawiać?

Według Matta takie podejście ma sens, ale … z krótkiego punktu widzenia, sprzecznego z tym, jakie zajmuje firma, dążąca do kierowania się w swojej polityce celami długoterminowymi.

Na pewno jest sensowne stwierdzenie, że strony źle zoptymalizowane są zmuszone do korzystania z reklamy Google w zakresie ich promocji. Jednak gdyby Google myślało tylko o reklamie, to z pewnością wprowadziłoby chociażby możliwość reklamowania się w swojej wyszukiwarce za pomocą wyskakujących okienek – a tak nie robi, ponieważ zdaje sobie sprawę z faktu, że nie jest to lubiane przez internautów – osoby takie niechętnie wracałyby na strony emitujące pop up’y.

Na pewno nie jest tak, że każde działania SEO są z natury złe, sprzeczne z tzw. Wytycznymi Google dla Webmasterów. Przecież można tworzyć strony z bardziej przejrzystą nawigacją, bogate w treść – co z pewnością wpłynie na zwiększenie ich popularności.

Oczywiście udzielając porad w zakresie SEO Google nie będzie uczyć nas sposobów oszukiwania wyszukiwarki, np. sposobów najlepszego upychania słów kluczowych na stronie – może jedynie pomagać webmasterom w „białej” promocji ich stron. Dzięki temu Internet stanie się lepszy i więcej ludzi będzie z niego korzystać – na czym (oczywiście :) ) skorzysta i samo Google – będziemy więcej i częściej wyszukiwać informacji, a co za tym idzie – częściej klikać w reklamy Adwords :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii