Wyszukiwarka Google

Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków chleba) ze strony w wynikach wyszukiwania

Nowy, ciekawy post na WebMasterHelp dotyczy pytania związanego z pojawianiem się tzw. „okruszków chleba” (breadcrumbs) ze strony w wynikach wyszukiwania, a pytanie zadane Mattowi dokładnie brzmi:

Czy mogę uzyskać jakieś sugestie, odnośnie kodu, linkowania, urli itp., co można zrobić, aby moja strona, z czytelnym układem „okruszków” pojawiała się z nimi w wynikach wyszukiwania?”

(Na wstępie małe wyjaśnienie: „okruszki chleba” to system nawigacji na stronie internetowej, np. w takiej postaci: Home Page >> Kategorie >> Zdrowie >> Jak dbać o zdrowie, dzięki której użytkownik wie, gdzie znajduje się w danej chwili, . Ułatwia to także powrót do poprzednio odwiedzanych stron (wyższych w hierarchii niż bieżąca.)

Matt uznał to pytanie za interesujące i przyznał, że musiał skontaktować się z zespołem odpowiedzialnym za „okruszki”, w celu udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na postawione pytanie.

Na podstawie uzyskanych opinii można powiedzieć, że zestawem najczęstszych powodów nie indeksowania breadcrumbs jest:

a) zły znacznik – należy się upewnić, że mamy identycznie zastosowany znacznik jak te strony, które są zaindeksowane z okruszkami.  Bardzo ważny jest tutaj jednolity system ich stosowania – w razie wątpliwości nejlepiej będzie  sprawdzić kod HTML na stronie, która ma zaindeksowane „okruszki”, aby zobaczyć, jak to zostało u niej zaimplementowane i odnieść to następnie do naszej witryny. Zdarza się, że znaczniki różnią się w zależności od tego, na jakich stronach serwisu występują. Analiza strony z już zaindeksowanymi „okruszkami” pomoże nam wychwycić błędy w zastosowaniu znaczników.

b) zaindeksowanie „okruszków” zajmuje trochę czasu – celem zespołu odpowiedzialnego za indeksowanie breadcrumbs jest, aby uaktualniać strony z „okruszkami” co kilka tygodni. Można domniemywać, że na chwilę obecną jest to dokonywane „od czasu do czasu” (Matt powiedział, że „nie zrobiono tego OSTATNIO – cokolwiek to znaczy :)

c) Ostatni powód z naszego zestawu:  Google może nie mieć wystarczającego „zaufania” do domeny, aby chcieć pokazać w wynikach wyszukiwania stronę razem z jej breadcrumbs – jeżeli uważamy, że strona jest dobra, ma ciekawą treść, templatka jest przystosowana w pełni do wyświetlania systemu, okruszki wyświetlają się „od pewnego czasu” i jak powiedział Matt: „jesteśmy z niej dumni”, to … pojawmy się na Forum dla Webmasterów i napiszmy coś w stylu: „Witam. Chciałbym mieć zaindeksowaną swoją stronę razem z  „okruszkami”. Uważam, że wszystko zrobiłem jak należy. Czy ktoś może mi powiedzieć, dlaczego u mnie taka sytuacja nie występuje?”

Na Forum jest wiele osób nie związanych z Google, które z przyjemnością podzielą się z Tobą swoimi uwagami. Ale także na Forum zaglądają pracownicy Google, którzy „zanalizują” taką stronę i jeżeli powinna się wyświetlać, a tak nie jest, to dzięki wątkowi przyśpieszysz indeksację „okruszków”.

GD Star Rating
loading...
Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków chleba) ze strony w wynikach wyszukiwania, Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków chleba) ze strony w wynikach wyszukiwania, 2.8 out of 10 based on 5 ratings Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków chleba) ze strony w wynikach wyszukiwania

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *