Wyszukiwarka Google

Dlaczego Google nie mówi dokładnie za co strona została ukarana

Brak komentarzy

Takie pytanie można od czasu do czasu spotkać w dyskusjach na forach internetowych. Osoby, które mają mało do czynienia z SEO, a których strony zaliczyły mniej lub bardziej dotkliwe spadki w SERPach, są zdziwione, że nie wiedzą, co dokładnie stało się z ich stroną. Ba – często  „są wściekłe”, że Google nie powie im dokładnie, co należy poprawić, aby sytuacja wróciła do normy. Uważają nie informowanie o popełnionych błędach jako praktyki monopolistyczne Google. Czy mają rację?

I tak, i nie.

Tak – ponieważ z ich punktu widzenia taka informacja mogłaby im rzeczywiście bardzo pomóc, na czym skorzystałyby ich strony internetowe (szybko zostałyby dostosowane do Wytycznych) – wróciłyby na pozycje, jakie zajmowały przed spadkami.

Nie – ponieważ w ten sposób wszelkiego rodzaju spamerzy/osoby ingerujące w naturalne wyniki wyszukiwania wiedziałyby dokładnie, co należy zmienić/poprawić w ich działaniach, aby móc nieetycznie z punktu widzenia Wytycznych dla Webmasterów szybciej i stabilniej osiągać, a następnie utrzymywać, wysokie pozycje w SERPach.

I to „nie” zdecydowanie przeważa. Google nie chce, aby webmasterzy, którzy poświęcają sporo czasu na dopasowanie ich stron do Wytycznych Google byli pokonywani przez osoby, które, jak to ujmuje Google, „nie przestają szukać dróg na skróty.” I nie sądzę, aby coś się zmieniło w tym zakresie. Tym bardziej, że coraz bardziej liczy się jakość w wynikach wyszukiwania, zatem należy oczekiwać dalszego podnoszenia poprzeczki ze strony Google w tym zakresie.

GD Star Rating
loading...
Dlaczego Google nie mówi dokładnie za co strona została ukarana, Dlaczego Google nie mówi dokładnie za co strona została ukarana, 9.0 out of 10 based on 1 rating Dlaczego Google nie mówi dokładnie za co strona została ukarana
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna - kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na...

Zamknij