Search Console

Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Dzisiaj Narzędzia wzbogaciły się o kolejną zakładkę, widoczną w grupie Optymalizacja – dane strukturalne.

 

Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

 

Możemy tutaj sprawdzić, jak Google postrzega nasze strony pod kątem występujących na nich danych strukturalnych – rich snippets. W przedstawionym powyżej widoku strony widzimy rodzaj danych, jakie znajdują się na konkretnej witrynie. Więcej rzeczy znajdziemy na stronie, która ma więcej ich wdrożonych niż ja :)

 

Dane strukturalne w Narzędziach Google - więcej przykładów

 

Klikając w wybrany rodzaj dostajemy spis stron, na których dane konkretnego typu się znajdują.

 

Dane strukturalne - szczegóły dla witryny

 

Klikając zaś w konkretny wpis mamy dostęp do szczegółów dla każdej ze stron

 

Dane strukturalne - szczegóły dla każdej strony

 

Kolejne fajne narzędzie, zwłaszcza dla sklepów internetowych czy innych portali (noclegi itp.), które wykorzystują często rich snippets.

Więcej informacji na Webmaster Central Blog.

GD Star Rating
a WordPress rating system
Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów, Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów, 8.0 out of 10 based on 5 ratings Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

imb 1 sierpnia 2012, 23:10

U mnie są 4 typy ustrukturyzowanych danych z 3 schematów. Ja to traktuję trochę inaczej.
O ile można podzielić się własną opinią -> http://www.codum.pl/blog/microdata-optymalizacja-i-lokalne-wyszukiwanie.html

Przemek Sztal 8 sierpnia 2012, 12:36

@imb: bardzo ciekawy case z LocalBusiness
@Sebastian Miśniakiewicz:
1. Brakuje mi w komentarzu powyżej aktywnego odnośnika (nie, nie korzystam z wtyczek, które zamieniają URLe na linki, bo chcę wiedzieć kiedy link jest linkiem ;) )
2. Dość często spotykam się z takim mylącym wykorzystywaniem zamiennie zwrotów: dane strukturalne, rich snippets, opisy rozszerzone. A opisy rozszerzone (rich snippets) są sposobem prezentacji danych strukturalnych s SERPach. Może to szczegół, ale dla kogoś kto nie jest zorientowany w temacie może być mylące, że rich snippets są raz gwiazdkami w wynikach wyszukiwania, a drugim razem kodem, który należy umieścić na stronie.

Sebastian Miśniakiewicz 8 sierpnia 2012, 13:40

Sprawdzę to – coś jest w ustawieniach wtyczki – z reguły wpada, może ktoś dodaje spację „gdzieś”, nie wiem – popatrzę, dzięki za uwage.

Andrzej Mazur 11 czerwca 2013, 23:33

ytanie czy korzystać z Schema.org czy Data-vocabulary.org, bo tu nie ma jasności.

Przykładowo dla ocen, funkcjonują dwie struktury danych:
http://schema.org/AggregateRating
i
http://www.data-vocabulary.org/Review-aggregate/
Która jest właściwa, przyszłościowa??

Sebastian Miśniakiewicz 12 czerwca 2013, 9:46

Powiedziałbym, że schema.org, ale na razie nie zawsze się sprawdza…

webmater102 14 listopada 2013, 9:48

Czym może być spowodowane utrata w wynikach wyszukiwania danych strukturalnych (gwiazdki…) ? w Narzędziach w podglądzie są widoczne poprawnie.

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 14:45

Jakiś czas temu był update, nie tak dawno – kryteria przyznania gwiazdek uległy „zaostrzeniu” :)

webmater102 14 listopada 2013, 16:05

Dzięki za odpowiedź, a jakie to dokładnie zaostrzenia? wiadomo coś ? można gdzieś o tym poczytać? jeżeli tak to poproszę link, dziękuję.

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 16:49

Linka nie pdoam, gdzies o tym czytałem – o ile pamietam, była to wypowiedź Matta.

webmater102 14 listopada 2013, 17:31

szkoda, że nie zrobiłeś wpisu na ten temat na blogu bo przydałoby się bardzo, a było ujęte w tej wypowiedzi na co został zwiększony nacisk lub coś konkretnego czy tylko ogólnikowo jak to zwykle bywa z wypowiedzi Matta, że po przeczytaniu wiemy tyle samo co przed?

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 17:35

To było ogólnikowo.
Poza tym pamiętaj, że gwiazdki są ‚w nagrodę” – nie dostaje ich każdy.
Zawsze radzę nie ksupiać się na tym, aby mieć gwiazdki, ale wdrożyć DS tak, aby mieć pewność, że jest OK – i zapomnieć o sprawie do czasu, aż gwiazdki same się pojawią :)

webmater102 14 listopada 2013, 17:40

Gwiazdki miałem i zniknęły dlatego zaciekawiłem się teraz tematem dokładniej aby dowiedzieć dlaczego tak się stało, znaleźć powód.

Wdrożyć DS – co to znaczy?

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 17:43

dane structuralne.
możłiwe też, że masz jakiś bład we wdrożeniu i po tym updacie Google przestało wyświetlać gwiazdki – nie masz żadnego błedu w Narzędziu do testowania danych strukturalnych widocznych (na czerwono)?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *