Search Console

Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Dzisiaj Narzędzia wzbogaciły się o kolejną zakładkę, widoczną w grupie Optymalizacja – dane strukturalne.

 

Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

 

Możemy tutaj sprawdzić, jak Google postrzega nasze strony pod kątem występujących na nich danych strukturalnych – rich snippets. W przedstawionym powyżej widoku strony widzimy rodzaj danych, jakie znajdują się na konkretnej witrynie. Więcej rzeczy znajdziemy na stronie, która ma więcej ich wdrożonych niż ja :)

 

Dane strukturalne w Narzędziach Google - więcej przykładów

 

Klikając w wybrany rodzaj dostajemy spis stron, na których dane konkretnego typu się znajdują.

 

Dane strukturalne - szczegóły dla witryny

 

Klikając zaś w konkretny wpis mamy dostęp do szczegółów dla każdej ze stron

 

Dane strukturalne - szczegóły dla każdej strony

 

Kolejne fajne narzędzie, zwłaszcza dla sklepów internetowych czy innych portali (noclegi itp.), które wykorzystują często rich snippets.

Więcej informacji na Webmaster Central Blog.

GD Star Rating
loading...
Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów, Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów, 8.0 out of 10 based on 5 ratings Dane strukturalne w Narzędziach Google dla Webmasterów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1377 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

imb 1 sierpnia 2012, 23:10

U mnie są 4 typy ustrukturyzowanych danych z 3 schematów. Ja to traktuję trochę inaczej.
O ile można podzielić się własną opinią -> http://www.codum.pl/blog/microdata-optymalizacja-i-lokalne-wyszukiwanie.html

Przemek Sztal 8 sierpnia 2012, 12:36

@imb: bardzo ciekawy case z LocalBusiness
@Sebastian Miśniakiewicz:
1. Brakuje mi w komentarzu powyżej aktywnego odnośnika (nie, nie korzystam z wtyczek, które zamieniają URLe na linki, bo chcę wiedzieć kiedy link jest linkiem ;) )
2. Dość często spotykam się z takim mylącym wykorzystywaniem zamiennie zwrotów: dane strukturalne, rich snippets, opisy rozszerzone. A opisy rozszerzone (rich snippets) są sposobem prezentacji danych strukturalnych s SERPach. Może to szczegół, ale dla kogoś kto nie jest zorientowany w temacie może być mylące, że rich snippets są raz gwiazdkami w wynikach wyszukiwania, a drugim razem kodem, który należy umieścić na stronie.

Sebastian Miśniakiewicz 8 sierpnia 2012, 13:40

Sprawdzę to – coś jest w ustawieniach wtyczki – z reguły wpada, może ktoś dodaje spację „gdzieś”, nie wiem – popatrzę, dzięki za uwage.

Andrzej Mazur 11 czerwca 2013, 23:33

ytanie czy korzystać z Schema.org czy Data-vocabulary.org, bo tu nie ma jasności.

Przykładowo dla ocen, funkcjonują dwie struktury danych:
http://schema.org/AggregateRating
i
http://www.data-vocabulary.org/Review-aggregate/
Która jest właściwa, przyszłościowa??

Sebastian Miśniakiewicz 12 czerwca 2013, 9:46

Powiedziałbym, że schema.org, ale na razie nie zawsze się sprawdza…

webmater102 14 listopada 2013, 9:48

Czym może być spowodowane utrata w wynikach wyszukiwania danych strukturalnych (gwiazdki…) ? w Narzędziach w podglądzie są widoczne poprawnie.

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 14:45

Jakiś czas temu był update, nie tak dawno – kryteria przyznania gwiazdek uległy „zaostrzeniu” :)

webmater102 14 listopada 2013, 16:05

Dzięki za odpowiedź, a jakie to dokładnie zaostrzenia? wiadomo coś ? można gdzieś o tym poczytać? jeżeli tak to poproszę link, dziękuję.

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 16:49

Linka nie pdoam, gdzies o tym czytałem – o ile pamietam, była to wypowiedź Matta.

webmater102 14 listopada 2013, 17:31

szkoda, że nie zrobiłeś wpisu na ten temat na blogu bo przydałoby się bardzo, a było ujęte w tej wypowiedzi na co został zwiększony nacisk lub coś konkretnego czy tylko ogólnikowo jak to zwykle bywa z wypowiedzi Matta, że po przeczytaniu wiemy tyle samo co przed?

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 17:35

To było ogólnikowo.
Poza tym pamiętaj, że gwiazdki są ‚w nagrodę” – nie dostaje ich każdy.
Zawsze radzę nie ksupiać się na tym, aby mieć gwiazdki, ale wdrożyć DS tak, aby mieć pewność, że jest OK – i zapomnieć o sprawie do czasu, aż gwiazdki same się pojawią :)

webmater102 14 listopada 2013, 17:40

Gwiazdki miałem i zniknęły dlatego zaciekawiłem się teraz tematem dokładniej aby dowiedzieć dlaczego tak się stało, znaleźć powód.

Wdrożyć DS – co to znaczy?

Sebastian Miśniakiewicz 14 listopada 2013, 17:43

dane structuralne.
możłiwe też, że masz jakiś bład we wdrożeniu i po tym updacie Google przestało wyświetlać gwiazdki – nie masz żadnego błedu w Narzędziu do testowania danych strukturalnych widocznych (na czerwono)?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *