Search Console
24 maja 2013

narzedzia-google-dla-webmasterowCzytałem niedawno wątek na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w którym osoba zgłaszała, że widzi w swoich Narzędziach nieswoje domeny. Podejrzewała bug i zgłosiła ten fakt do sprawdzenia.

Postanowiłem sprawdzić, czy jest to rzeczywiście bug leżący po stronie Google – udało mi się skontaktować z Johnem, który stanowczo wykluczył taką sytuację

 I haven’t ever seen a case where it was an error on our side.

John miał rację – po zdobyciu adresu email okazało się, że właściciel domeny zapewne przez przypadek wpisał błędny adres email przy udostępnianiu informacji o domenie w Narzędziach – pech chciał”, że ten email był poprawny i domena „pojawiła się nie tam, gdzie powinna była się pojawić” – czyli w Narzędziach innej osoby. W wyniku zaistniałem sytuacji osoba nieuprawniona uzyskała dostęp do Narzędzi.

Wnioski?

  1. Przyznając komuś dostep do danych z Narzędzi upewniajmy się, czy dajemy dostęp dla właściwego adresu email
  2. Aby „dmuchać na zimne” zawsze upewniajmy się, że osoba, której mieliśmy dać dostęp, rzeczywiście go uzyskała – wystarczy telefon, email, zapytanie wysłane przez czat itp.
  3. Jak się jednak pomylimy to bez obaw – w każdej chwili możemy wejść w opcje domeny i usunąć źle podany adres email.

Przypominam, że plik weryfikacyjny wgrywamy w awaryjnych sytuacjach – np. gdy ktoś ma nam zrobić analizę linków, a następnie użyć disavow toola. Do tego typu działań wymagany jest „dostęp właścicielski”, który weryfikowany jest m.in. za pomocą pliku weryfikacyjnego wgrywanego na serwer czy meta tagu wstawianego w sekcji head strony głównej analizowanego serwisu

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii