Search Console

Dajesz dostęp do domeny w Narzędziach? Uważaj, jaki adres email wpisujesz

Brak komentarzy

narzedzia-google-dla-webmasterowCzytałem niedawno wątek na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w którym osoba zgłaszała, że widzi w swoich Narzędziach nieswoje domeny. Podejrzewała bug i zgłosiła ten fakt do sprawdzenia.

Postanowiłem sprawdzić, czy jest to rzeczywiście bug leżący po stronie Google – udało mi się skontaktować z Johnem, który stanowczo wykluczył taką sytuację

 I haven’t ever seen a case where it was an error on our side.

John miał rację – po zdobyciu adresu email okazało się, że właściciel domeny zapewne przez przypadek wpisał błędny adres email przy udostępnianiu informacji o domenie w Narzędziach – pech chciał”, że ten email był poprawny i domena „pojawiła się nie tam, gdzie powinna była się pojawić” – czyli w Narzędziach innej osoby. W wyniku zaistniałem sytuacji osoba nieuprawniona uzyskała dostęp do Narzędzi.

Wnioski?

  1. Przyznając komuś dostep do danych z Narzędzi upewniajmy się, czy dajemy dostęp dla właściwego adresu email
  2. Aby „dmuchać na zimne” zawsze upewniajmy się, że osoba, której mieliśmy dać dostęp, rzeczywiście go uzyskała – wystarczy telefon, email, zapytanie wysłane przez czat itp.
  3. Jak się jednak pomylimy to bez obaw – w każdej chwili możemy wejść w opcje domeny i usunąć źle podany adres email.

Przypominam, że plik weryfikacyjny wgrywamy w awaryjnych sytuacjach – np. gdy ktoś ma nam zrobić analizę linków, a następnie użyć disavow toola. Do tego typu działań wymagany jest „dostęp właścicielski”, który weryfikowany jest m.in. za pomocą pliku weryfikacyjnego wgrywanego na serwer czy meta tagu wstawianego w sekcji head strony głównej analizowanego serwisu

GD Star Rating
loading...
Dajesz dostęp do domeny w Narzędziach? Uważaj, jaki adres email wpisujesz, Dajesz dostęp do domeny w Narzędziach? Uważaj, jaki adres email wpisujesz, 4.6 out of 10 based on 10 ratings Dajesz dostęp do domeny w Narzędziach? Uważaj, jaki adres email wpisujesz
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Hangout z Johnem Muellerem z Google
Hangout z Johnem Muellerem – 21-05-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Niestety z przyczyn sprzętowych nie udało...

Zamknij