Wyszukiwarka Google
7 czerwca 2011

Serwis SEOMoz opublikował wczoraj listę czynników wpływających na pozycje strony w Google w roku 2011. Ostatnie takie zestawienie zostało opublikowane dwa lata wcześniej.

Czynniki zostały określone na podstawie wywiadów z 132 specjalistami SEO, którzy pochodzili z całego światami; ich rolą było wskazanie czynników wpływających na pozycje stron w SERPach, a następnie ustawienie ich wagi, aby można było wskazać czynniki o największym znaczeniu z punktu widzenia kształtowania pozycji strony w Google.

Po raz pierwszy opinie specjalistów „skonfrontowano” z danymi uzyskanymi ze zbadania 10271 wyników pobranych z Google w marcu br., które wyniki poddano następnie „mocnej obróbce” mającej na celu określenie w sposób jak najbardziej dokładny czynników mających największy wpływ na pozycje strony w Google. Szukano zarówno pozytywnych związków jak i negatywnych – np. negatywny wpływ długości domeny na pozycję strony w SERPach. Należy tutaj podkreślić, że taka korelacja nie występuje zawsze – a jedynie cechuje się większym prawdopodobieństwem wystąpienia takiego efektu. Korelację określano w skali od 0 do 1 – gdzie 0 – brak wpływu, 1 – największy wpływ.

Szczegółowe informacje dostępne są na SEOMozie, gdzie można sprawdzić np. jakie jest podejście specjalistów SEO do umieszczania linków w stopce czy ukrywania ich na stronie za pomocą CSS’a w kontekście prawdopodobieństwa otrzymania od Google „upomnienia” za stosowanie tego typu praktyk.

Miłej lektury i … wyciągania właściwych wniosków :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii