Wyszukiwarka Google

Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania

Kolejny ciekawy temat związany pozycją, jaką zajmuje nasza strona w indeksie Google.

„Wielu ludzi pyta się: Czy TO wpłynie na wzrost mojego PageRank’u? Mógłbyś powiedzieć im jeszcze raz, że wpływ na pozycje ma nie tylko PageRank ale i innych 200 czynników? I jak już tutaj jesteśmy – dlaczego by nie powiedzieć o owych dodatkowych czynnikach”?

Matt: No cóż, to fakt, że PageRank jest jednym z najbardziej ważnych elementów branych pod uwagę przy budowie rankingu. Jednako … jest wciąż ZALEDWIE jednym z ponad 200 czynników, które są używane do budowania pozycji stron w indeksie. Nie powinniśmy zatem myśleć tylko o backlinkach (dosłownie: „nie powinniśmy mieć obsesji na punkcie backlinków”). Należy pamiętać, że są jeszcze inne elementy, które mają wpływ na pozycje w SERPach – jak anchor text, tekst zawarty na stronie, tytuł strony, czy chociażby miejsce, w którym znajduje się dany fragment tekstu na stronie. Np. „Jeżeli Britney jest TU (w tym miejscu na stronie), zaś Spears jest TAM, to wpływa to inaczej na ranking, niż jakby oba te wyrazy były tuż obok siebie”.

Dlatego nie możemy mówić tylko o PageRank, musimy pamiętać także i o innych czynnikach, z których wiele jest logicznych i można się domyśleć ich wpływu na pozycję. „Secret souse” (czyli tajemnicą) jest to, jak owe czynniki są połączone ze sobą, jaką wagę ma każdy z nich na to, aby wyszukiwarka mogła zwracać wysokojakościowe wyniki wyszukiwania.

Matt podkreśla na koniec jeszcze raz: „Ale nadal PageRank jest jednym z 200… z ponad 200 elementów wpływających na pozycje w SERPach. Dlatego proszę, nie miejcie obsesji na punkcie PageRank’u i nie zwracajcie tylko na niego uwagi. Sukces osiągnie się wtedy, jeżeli pomyślisz o tym, aby osoba odwiedzająca Twój serwis doceniła go, była zadowolona odwiedzając Twoją stronę – i jeszcze powiedziała o niej swoim znajomym – to jest znak, że strona, osiągnie sukces w Internecie”.

Zobacz odpowiedź na pytanie w oryginale.



GD Star Rating
loading...
Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania, Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania, 9.9 out of 10 based on 7 ratings Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Lech Krupa 15 lipca 2010, 9:58

Kolejnym z ponad 200 czynników wpływających na pozycję jest … ludzka ręka:)
„Google przyznaje: manipulujemy wynikami wyszukiwania”
http://webhosting.pl/Google.przyznaje.manipulujemy.wynikami.wyszukiwania

jsmp 22 sierpnia 2010, 17:56

PR to dogasający mit, który ni jak wpływa na Twoją pozycję. 1/200 z czego znaczenie tej 1/200 jest pewnie skrajnie znikome, no i już wiemy, że PR o tyłek rozbić ;)

Lech Krupa 27 sierpnia 2010, 9:51

Nie znamy wagi ani PR ani pozostałych ok. 200 czynników, więc taki sąd można by wydać o każdym z nich po czym taką opinię między bajki…:) Nie umniejszając bajkopisarzom.
Skoro PR funkcjonuje, można go mierzyć (odczytywać) a nawet i kierować nim, jest do czegoś potrzebny…
Choć sygnały z cytowanego wyżej art. dają dużo do myślenia.

Alex 21 marca 2011, 20:49

No ale przecież jakieś algorytmy są stosowane. Czy da się uzyskać rzetelne informacje co do tego jakie i jaka jest ich waga?

Seo-Profi 22 marca 2011, 11:24

Ludzie robią różnego rodzaju testy SEO i na ich podstawie wyciągają wnioski. Moim zdaniem jednak warto położyć główny nacisk na rozwój serwisu – test testem, ale co chwilę Google się zmienia i zamiast tracić czas na testy, lepiej „robić swoje”.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *