Wyszukiwarka Google

Czym są sitelinks (linki witryny)

Z pewnością zauważyliśmy, że przeglądając wyniki wyszukiwania niekiedy strony, znajdujące się na pierwszej pozycji, są wyróżnione za pomocą dodatkowych linków, znajdujących się bezpośrednio pod linkiem do witryny.

Są to tzw. linki witryny (sitelinks) to wyrażenie przez Google „uznania dla stron”, które są bardziej użyteczne dla użytkowników w kategorii wyszukiwanej frazy. Jeśli witryna jest w liderem w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, wtedy Google „dołoży” do niej dodatkowe linki, ułatwiające użytkownikowi wyszukiwarki szybsze przejście na interesującą go podstron serwisu. Jest to więc swoista pomoc dla osób, które poszukują w Sieci informacji. Poprzez publikację sitelinks Google „stara się” pomóc im w szybszym jej odnalezieniu.

Usługa linków witryn (sitelinks) ułatwia nawigację użytkownikom wyszukiwarki. Należy podkreślić, że nie mamy wpływu na wybór widocznych linków ani nie możemy poprosić Google o dodanie sitelinks do naszej witryny, gdyż odbywa się to jak na razie całkowicie automatycznie. Wyświetlają się one (na chwilę obecną) na dwa sposoby: a) poziomo – do 4 linków w jednym wierszu, lub b) pionowo – do 8 linków w dwóch kolumnach, po 4 w każdej.

Ponieważ nie zawsze chcemy, aby jakiś link wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, Google umożliwia usunięcie jego za pomocą Narzędzi dla Webmasterów. Jest to o tyle ważne, że sitelinks są generowane automatycznie i niekiedy może znaleźć się tam informacja, która według właściciela strony, nie powinna się tam znaleźć.

GD Star Rating
loading...
Czym są sitelinks (linki witryny), Czym są sitelinks (linki witryny), 6.0 out of 10 based on 2 ratings Czym są sitelinks (linki witryny)

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *