28 stycznia 2011 | Aktualizacja: 21 stycznia 2017
Wyszukiwarka Google

Odpowiadając na tak postawione pytanie należy jasno stwierdzić, że tak. Ten wpływ może mieć bezpośredni wpływ na zmianę wyświetlania się w SERPach, może też jednak mieć i wpływ pośredni.
Wpływ bezpośredni związany jest użytym rozwiązaniem w zakresie budowy stron internetowych. Przeniesienie serwisu ze strony niezoptymalizowanej pod kątem Google – brak przyjaznych adresów url czy brak wewnętrznego linkowania to tylko 2 z wielu czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań ładnych z zewnątrz (pod względem grafiki), jednak po wejściu w silnik sklepu okazuje się, że jest on napisany w sposób zupełnie niezoptymalizowany pod wyszukiwarki. Nie zawsze da się to w sposób prosty naprawić – a to oznacza konieczność wydania większej ilości środków na poprawę tego, co zepsuł … autor skryptu. Kupując sklep nie kierujmy się tylko templatką – na tym “można się łatwo przejechać”.
O pośrednim wpływie mówi i pisze się natomiast stosunkowo mało, a ma on także wpływ na Google. I tutaj wymieniłbym dwie okoliczności.
Po pierwsze – bardzo często ze zmianą skryptu sklepu związana jest zmiana hostingodawcy. Serwer, który charakteryzuje się dużą awaryjnością może zachwiać naszymi SERPami – o czym pisałem już wcześniej.
Po drugie – nazbyt jeszcze często przenosząc stronę “chcący/niechcący” doprowadzamy do tego, że przez pewien czas nie wyświetla się ona w Google. Brak zaś strony w SERPach, wnosząc z pojawiających się od czasu do czasu uwag na Forum Google, też ma wpływ na spadek, ponieważ w pewien sposób obniżamy wiarygodność naszej strony w oczach przeglądarki.
Niby większości osób jest to znane, jednak wiele osób nie mających styczności z SEO na co dzień nadal doprowadza do sytuacji opisanych powyżej, nie zdając sobie sprawy, że może (nie musi) odbić się to na ich serwisach negatywnie.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Czy zmiana silnika serwisu/sklepu ma wpływ na pozycję w Google

7.0101

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii