Branża SEO
10 czerwca 2010

Kontrowersyjne pytanie, pytanie, na które nie znalazłem w Sieci odpowiedzi.  Zastanówmy się zatem, kto odniesie więcej korzyści, a kto bardziej … zaryzykuje. Zobaczmy.

Firma SEO

Umieszczenie linku kierującego do strony firmy zajmującej się pozycjonowaniem pomaga bez dwóch zdań tej drugiej. W pozycjonowaniu strony liczy się ilość oraz jakość linków do niej prowadzących. Jeżeli firma SEO ma np. 50 klientów i średnio każdy z nich ma witrynę liczącą 100 stron, jak łatwo policzyć mamy 5000 darmowych linków, z czego 50 najlepszej jakości – ze strony głównej. O tym, czy będą to dobre linki (bo tematyczne), to już inna kwestia.

Reasumując – firma SEO zyskuje darmową reklamę i nic przy tym nie ryzykuje.

Klient

Korzyści dla Klienta są żadne, ryzyko zaś – duże. Mało tego – link kierujący dos trony firmy pozycjonującej zabiera stronie część mocy, która mogłaby zostać lepiej spożytkowana. Np. jeżeli Klient ma na swojej stronie 9 linków wychodzących plus ów „pozycjonujący”, wówczas na każdy link przypada 10% mocy. Jak łatwo policzyć, przy eliminacji tego ostatniego, mamy już nie 10%, a 11,11%. Mała różnica? No to inaczej – oszczędzamy 10%, czyli możemy dać np. dodatkowy link do naszego bloga. Lepiej, prawda?

Mało tego – Klient ryzykuje karą dla swojej domeny za emisję nietematycznego linka – w dodatku umieszczonego w 99% w stopce, czyli tam, gdzie umieszczane są systemy wymiany linków i inne „podejrzane historie”. Karą za ryzyko może być nałożenia na stronę Klienta tzw. filtra (długotrwały spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania na daną frazę lub kilka) lub bana (całkowite wykluczenie adresu z indeksu wyszukiwarki) – co w praktyce oznacza spadek w wynikach wyszukiwania o np. 50 pozycji w dół, lub … całkowite zniknięcie.

Dlaczego Klienci godzą się na „promowanie” firm SEO ?

No cóż, umówmy się, że mało jest firm, które informują o możliwych konsekwencjach umieszczenia linku do swojej witryny. Niektóre mówią wręcz, że „to coś normalnego”. Poza tym – mała jest świadomość SEO wśród potencjalnych Klientów, których często wręcz nie chce się wgryzać w temat”. Ich interesuje tylko wyższa pozycja, co jest zrozumiałe. Problemy się zaczynają jednak, jak strona znika z Google.

Sprawdźmy sami, ile firm z TOP10 na frazę „pozycjonowanie”  emituje link „pozycjonowanie” na stronach Klientów. ..

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii