Branża SEO

Czy zgodzić się na umieszczenie na stronie linku do strony firmy SEO

Kontrowersyjne pytanie, pytanie, na które nie znalazłem w Sieci odpowiedzi.  Zastanówmy się zatem, kto odniesie więcej korzyści, a kto bardziej … zaryzykuje. Zobaczmy.

Firma SEO

Umieszczenie linku kierującego do strony firmy zajmującej się pozycjonowaniem pomaga bez dwóch zdań tej drugiej. W pozycjonowaniu strony liczy się ilość oraz jakość linków do niej prowadzących. Jeżeli firma SEO ma np. 50 klientów i średnio każdy z nich ma witrynę liczącą 100 stron, jak łatwo policzyć mamy 5000 darmowych linków, z czego 50 najlepszej jakości – ze strony głównej. O tym, czy będą to dobre linki (bo tematyczne), to już inna kwestia.

Reasumując – firma SEO zyskuje darmową reklamę i nic przy tym nie ryzykuje.

Klient

Korzyści dla Klienta są żadne, ryzyko zaś – duże. Mało tego – link kierujący dos trony firmy pozycjonującej zabiera stronie część mocy, która mogłaby zostać lepiej spożytkowana. Np. jeżeli Klient ma na swojej stronie 9 linków wychodzących plus ów „pozycjonujący”, wówczas na każdy link przypada 10% mocy. Jak łatwo policzyć, przy eliminacji tego ostatniego, mamy już nie 10%, a 11,11%. Mała różnica? No to inaczej – oszczędzamy 10%, czyli możemy dać np. dodatkowy link do naszego bloga. Lepiej, prawda?

Mało tego – Klient ryzykuje karą dla swojej domeny za emisję nietematycznego linka – w dodatku umieszczonego w 99% w stopce, czyli tam, gdzie umieszczane są systemy wymiany linków i inne „podejrzane historie”. Karą za ryzyko może być nałożenia na stronę Klienta tzw. filtra (długotrwały spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania na daną frazę lub kilka) lub bana (całkowite wykluczenie adresu z indeksu wyszukiwarki) – co w praktyce oznacza spadek w wynikach wyszukiwania o np. 50 pozycji w dół, lub … całkowite zniknięcie.

Dlaczego Klienci godzą się na „promowanie” firm SEO ?

No cóż, umówmy się, że mało jest firm, które informują o możliwych konsekwencjach umieszczenia linku do swojej witryny. Niektóre mówią wręcz, że „to coś normalnego”. Poza tym – mała jest świadomość SEO wśród potencjalnych Klientów, których często wręcz nie chce się wgryzać w temat”. Ich interesuje tylko wyższa pozycja, co jest zrozumiałe. Problemy się zaczynają jednak, jak strona znika z Google.

Sprawdźmy sami, ile firm z TOP10 na frazę „pozycjonowanie”  emituje link „pozycjonowanie” na stronach Klientów. ..

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *