Branża SEO, Etyka branży SEO

Czy zakończenie pozycjonowania może oznaczać spadek witryny w Google

Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi – to zależy.

Jeżeli witryna pozycjonowana jest jedynie poprzez tzw. SWL (systemy wymiany linków) czy inne automatyczne rozwiązania, to w momencie wstrzymania prac następuje tzw. zdjęcie linków, w wyniku czego po prostu przestają one istnieć. Algorytm Google oparty jest o przekazywanie tzw. PageRank’u, który poprzez linki wychodzące do innych stron wpływa na ich pozycje. W uproszczeniu (nie uwzględniając innych okoliczności, jak no. wiek strony, wiek linku itp.) – im więcej linków, im są one lepsze (znajdują się na stronach o wyższym PageRank’u) tym pozycjonowana strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Brak linków (w wyniku ich zdjęcia) oznacza, że strona nie otrzyma „wsparcia”, a co za tym idzie będzie musiała spaść w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli strona będzie promowana za pomocą tzw. white hat SEO, wówczas praca pozycjonera będzie sprowadzała się przede wszystkim do optymalizacji serwisu zgodnie z Wytycznymi Google dla Webmasterów oraz do rozbudowy zawartości strony (w miarę możliwości – np. poprzez założenie bloga firmowego, na którym opisywane będą nowe produkty, jakie pojawiły się w ofercie firmy, najważniejsze wydarzenia z życia firmy itp). Im serwis będzie bardziej bogaty w treść ( i zoptymalizowany), tym większa szansa na wejście na jego strony poprzez wyszukiwarkę

Im treść jest lepsza, tym z czasem tych wejść będzie jeszcze więcej, ponieważ osoby, które znalazły na takiej stronie odpowiedź na pytanie, będą polecać ten serwis innym, co wpłynie na to, że z  czasem zaczną w Sieci pojawiać się linki do takiej strony, umieszczane już nie przez pozycjonera, ale – jak to w stricte white hat SEO powinno być – przez innych użytkowników Internetu. Z biegiem czasu strona zbuduje sobie mocną pozycję w SERPach, co sprawi, że (przy założeniu braku zmian w algorytmie oraz braku aktywności konkurencyjnych stron) pozycja takiej witryny wskutek wstrzymania działań SEO nie ulegnie zmianie.

Bardzo często spotyka się rozwiązania mieszane. Np. strona jest optymalizowana, wzbogacana w treść, zakładany jest blog firmowy itp., zaś dodatkowo firma SEO zdobywa linki do strony, czasem poprzez odnośniki ze swoich stron. Wówczas, po zakończeniu współpracy, takie linki automatycznie znikną – jednak zostanie spora część działań już wykonanych, dzięki którym spadek, jak nastąpi, nie będzie tak bardzo odczuwalny, jak w sytuacji przedstawionej an samym początku artykułu.

Warto wiedzieć, że im link prowadzący do naszej strony jest starszy, tym jest bardziej wartościowy. Starsze linki to informacja dla Google, że linkowana strona jest ważna, że zawiera dobrą, przydatną dla użytkownika, treść. Pozycjonowanie poprzez SWLe sprawia, że po zakończeniu współpracy likwidacja linków powoduje „skasowanie” całej dotychczasowej historii, co z kolei wymuszać będzie przy promocji strony w przyszłości rozpoczęcie wszystkiego od nowa. A konkurencja, której linki nie znikną, będzie w świetnej sytuacji…

A linki z bloga firmowego nie znikną. Linki promujące naszą stronę przez Internautów, którzy pozytywnie ocenili jej zawartość – też nie znikną…

GD Star Rating
loading...
Czy zakończenie pozycjonowania może oznaczać spadek witryny w Google, Czy zakończenie pozycjonowania może oznaczać spadek witryny w Google, 10.0 out of 10 based on 1 rating Czy zakończenie pozycjonowania może oznaczać spadek witryny w Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *