Wyszukiwarka Google

Czy wyniki wyszukiwania w Google są takie same w każdej przeglądarce

Ostatnio Matt „zaskakuje nas” ciekawymi tematami. Po ostatnim klipie na temat używania nofollow w linkowaniu wewnętrznym najnowszy dotyczy prezentowania wyników w Google w przeglądarkach, a dokładniej sytuacji, kiedy SERPy różnią się w zależności od tego, w jakiej przeglądarce są wyświetlane (Chrome, Opera, Firefox2, Firefox3 itp). Według Matta ZWYKLE różnica nie występuje. Ale nie zawsze.

Jakich sytuacji to dotyczy? Matt podaje nam trzy przykładowe czynniki, które mogą „wypaczyć” jednorodność SERPów:

1) Personalizacja – można być zalogowanym w jednej przeglądarce, a w drugiej już nie. Ponieważ system dopasowuje przy zalogowaniu wyniki wyszukiwań do naszych preferencji, zwyczajów, historii itp. jest rzeczą oczywistą, że wyniki wyszukiwania na tych dwóch przeglądarkach, przy użyciu na jednej z nich personalizacji,będą się różnić od wyników przedstawionych w drugiej przeglądarce.

2) Czasami różne przeglądarki wspierają różne funkcjonalności. Np. rok temu Google używało AJAX’u do sortowania wyników w SERPach w Firefoxie (FF) (chodziło o zwiększenie prezentacji wyników wyszukiwania użytkownikom), zaś w Internet Explorerze (IE) tego rozwiązania … nie było. Jeżeli w przyszłości także i IE skorzysta z AJAXa, wtedy wyniki mogą być dokładnie takie same jak w nim, jak i w FF. Na chwilę obecną jednak IE nadal korzysta z konwencjonalnej (jak ją nazwał Matt) metody wyszukiwania, zatem SERPy w IE różnią się od tych prezentowanych w FF.

3) Ostatnia przedstawiana możliwość zależy od „ciasteczek”. Różne przeglądarki używają różnych cookies, w zależności od tego kiedy korzystamy z Google- zwłaszcza, jak nie jesteśmy zalogowani. Google zaś cały czas przeprowadza różnego rodzaju testy na użytkownikach. Na przykład wprowadzono ostatnio nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania i mogliśmy brać właśnie udział w takim teście :), który sprawił, że na jednej przeglądarce widzieliśmy wyniki „testowe”, na innej zaś – wyniki „rzeczywiste”.

Zatem w zależności od tego, jakiej przeglądarki używamy, czy jesteśmy zalogowani, czy też nie, jakie cookie zapisało się na naszym komputerze – możemy otrzymać różniące się od siebie wyniki wyszukiwania.

W większości jednak przypadków SERPy będą wyglądały dokładnie tak samo :).

GD Star Rating
loading...
Czy wyniki wyszukiwania w Google są takie same w każdej przeglądarce, Czy wyniki wyszukiwania w Google są takie same w każdej przeglądarce, 9.5 out of 10 based on 4 ratings Czy wyniki wyszukiwania w Google są takie same w każdej przeglądarce

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Mateusz 10 marca 2013, 19:56

No właśnie, ja się zastanawiam, czy przeglądarki za pośrednictwem google w ogóle nie pójdą zbyt daleko w kierunku personalizacji wyników wyszukiwania. Google zwyczajnie robi z nami, co chce. Z jednej strony zasłania się wyświetlaniem wartościowej treści na pierwszych pozycjach, z drugiej zaś strony personalizacja może doprowadzić do sytuacji, gdy google podsuwa nam zawężony zakres faworyzowanych stron – na przykład takich, które dobrze konwertują w google adsense.

Sebastian Miśniakiewicz 12 marca 2013, 12:40

Ja liczę na „niewidzialną rękę rynku” – konkurencja Google by się przydała. Muszą to „zauważyć” tylko inne wyszukiwarki…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *