Search Console

Czy wrzucenie meta tagu weryfikacyjnego Google w body pozwoli „przejąć kontrolę” nad stroną?

Brak komentarzy

Pytanie, na jakie odpowiadał dzisiaj Matt, wielu osobom wyda się może śmieszne – jak wiemy tag, aby spełnił swoją funkcję, wrzucamy w sekcje head. Zaimplementowanie go w treści witryny nie spowoduje przypisania własności domeny do osoby, do której należy meta tag.

Uważam jednak, że dobrze, że Matt poruszył ten temat. W wielu przypadkach właściciele stron zapominają o tym, aby odwołać dostępy do witryn firmom, które kiedyś miały do nich dostęp. O tym, czym zaniechanie w tym zakresie może grozić pisałem swego czasu – przypomnę, że opierałem się na wątku z PiO, w którym autor pytał, jak można zaszkodzić stronie Klienta w sytuacji, gdy posiada się np. nadaldostęp do Narzędzi dla Webmasterów, domeny oraz pliku robots.txt. Dlatego korzystając z okazji przypominam – każda zmiana firmy, mając dostęp do kluczowych miejsc/narzędzi związanych z daną stroną, musi nieść za sobą aktualizację poziomu uprawnień do Google Analytics, Narzędzia dla Webmasterów.

Zdziwicie się, jak często zapominamy odpiąć po zakończeniu współpracy daną osobę z  CMS czy FTP ! Potem okazuje się, że następnego dnia po zakończeniu umowy ma miejsce atak na stronę. Albo ktoś czyści zawartość title stron w serwisie czy zmienia nagłówki – deoptymalizując stronę. Ba – nawet posuwa się do infekowania strony swojego dawnego Klienta.

„Polska” zawiść? Głupota? A może dziecinada – niezależnie od tego, jak to się określi, cierpi na tym (często nieświadomy) Klient. Pomijam kwestie prawne – takie działania podpadają pod paragraf.

Numeru PIN nie udostępniamy innym – ale już dostępy do GA, NDW, czy nawet do CMSów/FTPów – bez umowy !!! – udzielamy nadal bardzo często…. Lub też nie usuwamy ich po zakończeniu czasu trwania umowy.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Jak poprawić widoczność strony w Google – na podstawie „Wyszukiwane hasła” z Narzędzi dla Webmasterów

W swoim najnowszym filmiku Maile Ohye przybliża webmasterom przydatna opcję w Narzędziach dla webmasterów, którą znajdziemy w menu Ruch -...

Zamknij