Wyszukiwarka Google

Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?

Prowadząc działania optymalizacyjne przy stronie prędzej czy później zaczniemy analizować użytkowników odwiedzających naszą stronę, zwracając (zwłaszcza) przy lokalnej firmie uwagę na to ile osób trafia na witrynę z danej miejscowości (i jej okolic).

Jest jednak pewne ALE z tym związane, którego nieznajomość może prowadzić do wyciągania błędnych wniosków. Faktem mało znanym jest to, że operatorzy komórkowi najczęściej mają przypisane adresy IP ze strefy warszawskiej. A to znaczy, że jak np. prowadzimy TYLKO lokalny biznes w Krakowie i widzimy w Google Analytics wejścia z Warszawy to najczęściej je ignorujemy – właściciele stron mówią: „No ale co mi po wejściu ze stolicy, skoro usługi świadczę lokalnie”?

Czy słusznie?

Ostatnio z ciekawości postanowiłem sprawdzić IP mojego providera, aby sprawdzić, co mi zaserwuje i zauważyłem, że lokalizacja nie jest warszawska ale … afrykańska :)

moje-ip-plus

Zrestartowałem router i … znalazłem się w Szwajcarii – a nie byłem wtedy w Google :)

moje-ip-plus-2

Jak widać operatorzy korzystają nie tylko z numerów warszawskich, ale i z zagranicznych – dlatego jak analizujecie sobie dane w Google Analytics to nie odrzucajcie od razu „dziwnych” lokalizacji jako „nieistotnych” :)

GD Star Rating
loading...
Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?, Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?, 4.4 out of 10 based on 8 ratings Czy wejście na stronę użytkownika z Afryki NA PEWNO jest mało ważne ?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *