Search Console

Czy ważniejszy jest komunikat od Google – czy informacja z Narzędzi?

narzedzia-google-dla-webmasterowOd ponad dwóch lat Google sukcesywnie wprowadza nowe powiadomienia, które mają za zadania ułatwić komunikacje z webmasterami. Duża ilość komunikatów sprawia jednak, że niekiedy webmasterzy mają wątpliwości, jak należy interpretować otrzymywane wiadomości. Ostatnio na polskim Forum Google dla Webmasterów Karolina wyjaśniła jasno coś, co chyba wielu osobom spędzało ostatnio sen z powiek.

Jeden z webmasterów dostał filtr za linki, napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie i .. w odpowiedzi dostał informację o … naruszeniu jakości, a nie problemach z linkami.

Dostałem filtr ręczny na całej witrynie z powodu nienaturalnych linków, po usunięciu ich i wysłaniu rozpatrzenia przyszła taka wiadomość:

Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny: witryna jest niezgodna ze wskazówkami Google dotyczącymi jakości

Co dokładnie naruszam?

Rzecz wzbudziła jego zdziwienie, ponieważ

wiadomość dostałem po rozpatrzeniu mówiącą o jakości, czy aby ta “jakość” nie odnosi się do linkowania znowu, bo jednak w panelu, w zakładce działania ręczne cały czas jest o tych nienaturalnych linkach, nic o jakości..

Moim zdaniem strona naruszała obie kwestie jednocześnie – webmaster mógł poprawić linki, które “bardziej podpadły”, jednak zostało jeszcze coś, co sprawia, że strona nadal nie spełnia Wskazówek dla Webmasterów.

Sytuację wyjaśniła Karolina

Strona moze naruszac wskazowki Google w kwestii zawartosci ale tez jesli chodzi o linki. Np Mozemy mowic, ze nasze wskazowki jakosci sa naruszone jesli strona ma nienatuarlne linki przychodzace.

W tym przypadku – jesli w Dzialaniach Recznych nadal widnieje komunikat o nienaturalnych linkach to jest to glowny problem strony i Panskie rozpatrzenie dostalo odmowe.

Duzo glosow powyzej i trafnych analiz wskazuje, ze strona powinna popracowac rowniez nad jakoscia, ale tak jak mowie – glowny problem strony to linki. Informacja, ktora jest kluczowa, zeby stwierdzic co stanowi glowny problem danej witryny to ta z WMT.

Jest to bardzo ważna informacja i wskazówka na przyszłość – po raz kolejny okazuje się, że ważniejsze, bardziej precyzyjne od wiadomości (i szybsze) są Narzędzia.

To też kolejny dowód na to, że osoba, której zależy bardzo na tym, aby jej strona była widoczna w Google, dodało swoją witrynę do Narzędzi.

GD Star Rating
loading...
Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?, Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?, 2.6 out of 10 based on 13 ratings Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1338 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *