Search Console

Czy ważniejszy jest komunikat od Google – czy informacja z Narzędzi?

Brak komentarzy

narzedzia-google-dla-webmasterowOd ponad dwóch lat Google sukcesywnie wprowadza nowe powiadomienia, które mają za zadania ułatwić komunikacje z webmasterami. Duża ilość komunikatów sprawia jednak, że niekiedy webmasterzy mają wątpliwości, jak należy interpretować otrzymywane wiadomości. Ostatnio na polskim Forum Google dla Webmasterów Karolina wyjaśniła jasno coś, co chyba wielu osobom spędzało ostatnio sen z powiek.

Jeden z webmasterów dostał filtr za linki, napisał prośbę o ponowne rozpatrzenie i .. w odpowiedzi dostał informację o … naruszeniu jakości, a nie problemach z linkami.

Dostałem filtr ręczny na całej witrynie z powodu nienaturalnych linków, po usunięciu ich i wysłaniu rozpatrzenia przyszła taka wiadomość:

Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny: witryna jest niezgodna ze wskazówkami Google dotyczącymi jakości

Co dokładnie naruszam?

Rzecz wzbudziła jego zdziwienie, ponieważ

wiadomość dostałem po rozpatrzeniu mówiącą o jakości, czy aby ta „jakość” nie odnosi się do linkowania znowu, bo jednak w panelu, w zakładce działania ręczne cały czas jest o tych nienaturalnych linkach, nic o jakości..

Moim zdaniem strona naruszała obie kwestie jednocześnie – webmaster mógł poprawić linki, które „bardziej podpadły”, jednak zostało jeszcze coś, co sprawia, że strona nadal nie spełnia Wskazówek dla Webmasterów.

Sytuację wyjaśniła Karolina

Strona moze naruszac wskazowki Google w kwestii zawartosci ale tez jesli chodzi o linki. Np Mozemy mowic, ze nasze wskazowki jakosci sa naruszone jesli strona ma nienatuarlne linki przychodzace.

W tym przypadku – jesli w Dzialaniach Recznych nadal widnieje komunikat o nienaturalnych linkach to jest to glowny problem strony i Panskie rozpatrzenie dostalo odmowe.

Duzo glosow powyzej i trafnych analiz wskazuje, ze strona powinna popracowac rowniez nad jakoscia, ale tak jak mowie – glowny problem strony to linki. Informacja, ktora jest kluczowa, zeby stwierdzic co stanowi glowny problem danej witryny to ta z WMT.

Jest to bardzo ważna informacja i wskazówka na przyszłość – po raz kolejny okazuje się, że ważniejsze, bardziej precyzyjne od wiadomości (i szybsze) są Narzędzia.

To też kolejny dowód na to, że osoba, której zależy bardzo na tym, aby jej strona była widoczna w Google, dodało swoją witrynę do Narzędzi.

GD Star Rating
loading...
Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?, Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?, 2.6 out of 10 based on 13 ratings Czy ważniejszy jest komunikat od Google - czy informacja z Narzędzi?
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Sprawdź, czy w witrynie podjęto działania ręczne
Prośbę o ponowne rozpatrzenie do Google napiszemy już tylko z poziomu Narzędzi

Osoby, które pomagają webmasterom w wychodzeniu z filtrów, znają doskonale adres strony, z której wysyłało się reconsideration request'y.  Nadszedł w...

Zamknij