Wyszukiwarka Google

Czy warto zdobywać linki tematyczne

Bardzo warto :)

Algorytm Google oparty jest (w skrócie) na linkach. Im więcej linków prowadzi do naszej strony oraz im są one lepsze (w SEO ilość nie zawsze „przebija” jakość), tym otrzymuje ona większe wsparcie, co przekłada się na wyższą pozycję w SERPach.

Jakość linków zależy od kilku czynników: wielu domeny, na której się znajdują, wieku samego linku, miejscu na stronie, gdzie się znajdują (im wyżej w kodzie, tym lepiej) i inne. Wśród nich jest czynnik, który został całkowicie pominięty w klasycznych systemach wymiany linków (SWL), a który ma coraz większy wpływ na pozycjonowanie – tematyczność strony emitującej link ze stroną linkowaną.

Już teraz można zauważyć, że link z dobrej strony nierzadko znaczy więcej niż tysiące linków z SWLa. Link umieszczony na stronie o zdrowiu, prowadzący do strony firmy budowlanej będzie miał mniejszą moc, niż taki sam link umieszczony na stronie o tematyce związanej z budownictwem…

Łatwiej jest zdobyć linki nietematyczne, niewątpliwie. Warto jednak bardziej się przyłożyć, ponieważ tematyczny link to inwestycja na przyszłość. Link z SWLa zniknie w momencie nie opłacenia punktów – stracimy link, stracimy historię linku. Dobry link tematyczny z reguły nie znika – co sprawia, że ma coraz większą moc i coraz bardziej wpływa na pozycję naszej strony – oczywiście w sposób pozytywny :)

GD Star Rating
loading...
Czy warto zdobywać linki tematyczne, Czy warto zdobywać linki tematyczne, 9.0 out of 10 based on 2 ratings Czy warto zdobywać linki tematyczne

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *