Wyszukiwarka Google

Czy warto z punktu widzenia SEO poświęcać czas na tworzenie tagów i kategorii na blogu

Algorytm Google jest bardzo dobry, tzn. można wyobrazić sobie, jak mówi użytkownikowi: „Wiesz co, pierwszy raz, kiedy użyłeś tego słowa, to było interesujące, za drugim razem, kiedy używasz tego samego słowa, jest to to też użyteczne”. Po chwili, po kolejnym zauważeniu tego samego słowa na stronie,  system stwierdza: „OK, użyłeś już tej frazy, nie musisz jej już nam powtarzać 8,9 czy 10 razy”.

Są blogi, wśród nich także i te bardzo popularne, które prezentują na swoich stronach potężną ilość tagów, stworzonych po to, aby jak najlepiej oddać zawartość artykułu. Matt uważa takie zachowania za zabawne i zawsze „śmieje się, kiedy widzi coś takiego”. Wielokrotnie bowiem, kiedy patrzy się na tak rozbudowaną listę tagów, widzi w nich słowa, które już zostały użyte w artykule.Po co zatem je powtarzać (zobacz początek wpisu).

Dlatego na swoim blogu Matt … nigdy nie używa tagów. Za to często używa kategorii, przy czym są to kategorie jednotematyczne. Przypisuje potem do nich konkretne posty – tworząc kategorie o jedzeniu, Chrom’ie, iPhonie itp. (zobacz:  http://www.mattcutts.com/blog/. Tworzenie jednotematycznych kategorii jest też dobre z innego powodu. Jeżeli ktoś czyta blog tylko dla informacji związanych z SEO, nie będzie zainteresowany otrzymywaniem nowych postów na RSS z tematyki … koty czy jedzenie.

Dobrze jest zatem stworzyć kilkanaście kategorii (jak mówi Matt, nie zajmie to dużo czasu) i przypisać do nich tylko wpisy w ten sposób, aby każdy post był przypisany tylko do jednej kategorii.

Można używać tagi, oczywiście. Jednak dobrze byłoby nie wpadać w „przesadny zachwyt nad nimi” i nie tracić zbyt wiele czasu na tagi, ponieważ Google i tak jest w stanie zorientować się, o czym jest dany post – i do tego celu nie są mu potrzebne stosy tagów pod postem:). No i – nie wszyscy użytkownicy je lubią :)

GD Star Rating
loading...
Czy warto z punktu widzenia SEO poświęcać czas na tworzenie tagów i kategorii na blogu, Czy warto z punktu widzenia SEO poświęcać czas na tworzenie tagów i kategorii na blogu, 9.0 out of 10 based on 2 ratings Czy warto z punktu widzenia SEO poświęcać czas na tworzenie tagów i kategorii na blogu

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *