Optymalizacja stron

Czy warto tworzyć wartościowe strony internetowe

Brak komentarzy

Pytanie może wyda się części osób dziwne, jednak chciałbym od razu zaznaczyć, że temat pojawia się na blogu dotyczącym pozycjonowania i w „normalnej” rzeczywistości tak postawione nie wywołałoby większego zainteresowania. Jednak w temacie SEO już bardziej…

Są dwie drogi pozycjonowania stron internetowych – spamowanie wyszukiwarki poprzez tworzenie wielu stron o niskiej, wręcz marnej, jakości, na których będą znajdować się odnośniki do pozycjonowanej strony (lub zaplecza) lub stawianie wartościowych serwisów, które często nie wyglądają na zaplecze, mają wysoką jakość, merytoryczną treść i cieszą się dużym zainteresowaniem internautów.  Oczywiście, można stosować rozwiązanie pośrednie, z większym naciskiem na jedną z przedstawionych dróg dojścia do celu, jakim jest umieszczenie pozycjonowanej witryny w TOP10 – a najlepiej na TOP1. Wracając jednak do naszego pytania, czy warto stworzyć strony o wysokiej jakości merytorycznej publikowanego na nich tekstu odpowiem, że … warto.

„Treść, treść, treść, treść i jeszcze raz treść” – takie słowa wypowiedział Guglarz na pytanie na ostatnim SEMCampie (maj 2010), co będzie się liczyło w najbliższej przyszłości w pozycjonowaniu. Patrząc się na spadającą jakość linków pochodzących z SWLi, na wyindeksowanie site’u wielu serwisów, gdzie te strony często są niskiej jakości merytorycznej albo zawierają podobne treści co inne strony serwisu, trudno się z takim stwierdzeniem nie zgodzić.

Poza tym dobry serwis jest bardziej odporny na zmiany w algorytmie wyszukiwarki, z prostego powodu – tekst tworzony pod użytkownika (przede wszystkim) jest cały czas w zgodzie z wytycznymi Google dla webmasterów, które można podsumować w jednym stwierdzeniu: „twórz strony pod użytkowników, nie pod roboty”.

Mało tego – bardzo często serwis ten pozyskuje w całkowicie naturalny sposób linki zewnętrzne, umieszczane przez osoby, które wysoko oceniają w ten sposób jakość publikowanych na naszej stronie tekstów.

Zdaję sobie sprawę, że łatwiej i szybciej postawić 100 stron z SWL niż stworzyć serwis internetowy o dobrej (nie piszę specjalnie wysokiej) zawartości merytorycznej. Jednak z doświadczenia mogę powiedzieć, że linki z takiego jednego serwisu są w stanie wygenerować lepszą moc niż setki stron postawionych tylko dla SWLi – o jakościowym ruchu na stronę docelową już nie wspominając…

GD Star Rating
loading...
autor 1378 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii