Optymalizacja stron

Czy warto tworzyć sitemapę na stronie

3 komentarze

Jeszcze nie tak dawno mapa strony na witrynie była praktycznie obowiązkowa. Obecnie, przy coraz większej uwadze, jaką poświęca się linkowaniu wewnętrznemu, bardzo często się o niej „zapomina”, poprzestając jedynie na zgłoszeniu mapy w formacie XML w Narzędziach Google dla Webmasterów.  Czy warto zatem nadal tworzyć „mapy stron” dla użytkowników?

Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć sobie – tak, warto je tworzyć. Mapy witryny przeznaczone dla użytkowników nie tylko pomagają im w poruszaniu się po witrynie. Aby sprawdzić, jak bardzo nasza strona jest „przyjazna dla robota”, warto sprawdzić, czy poprzez zwykłe klikanie na po witrynie jesteśmy w stanie odwiedzić wszystkie strony. Przy prostej witrynie z pewnością nie pominiemy ani jednej strony. Jednak im bardziej wzrasta jej złożoność, tym bardziej wzrasta ryzyko pominięcia jakiegoś ważnego elementu naszego serwisu. Mapa witryny w formie linków do każdej strony jest gwarancją, że „nic nie ujdzie uwadze” osobom odwiedzającym nasz serwis.

Jest jeszcze inna korzyść związana z umieszczeniem mapy strony na witrynie. Możemy w ten sposób wyróżnić np. pewne kategorie w naszym serwisie, a co za tym idzie …  (na czym chyba zależy każdemu webmasterowi) możemy kontrolować przepływ PageRanku w obrębie domeny :). Jeżeli składa się ona z tysięcy stron, można w łatwy sposób naprowadzić osoby odwiedzające naszą stronę do właściwych jej „zakamarków”. Prowadząc sklep, możemy wskazać np. najbardziej popularne kategorie – itp. itd.

Warto zatem prowadząc witrynę zadbać nie tylko o zgłoszenie mapy w formacie XML do Narzędzi, ale także i o stworzenie mapy w formacie HTML – przydatnej dla robotów oraz dla internautów :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

gdaq 13 października 2010, 8:27

Z reguły mapy stron dla użytkowników sprawdzają się przy dużych stronach gdzie rzeczywiście można zabłądzić. Użytkownicy rzadko z nich korzystają jednak moim zdaniem warto. Taką mapę warto też umieścić przy błędzie strony/nie znalezionej stronie, aby użytkownik mógł przejść gdzie potrzebuje.

Seo-Profi 13 października 2010, 9:35

Uwaga ze stroną błędu 404 jest bardzo ważna :). Tak to jest, że jako internauci jesteśmy bardzo leniwi. Wielu właścicieli sklepów nie wie, że tracą sporo klientów, ponieważ jak widzą standardową stronę błędu to myślą, że sklep się zawiesił :). Wolą wpisać nowe zapytanie w Google, niż cofnąć się z powrotem, na poprzednią stronę…
A tymczasem wystarczy przerobić taką stronę, dać np. 3 boksy: nowości, najczęściej kupowane czy najczęściej oglądane – i zatrzymujemy użytkownika na stronie :)

Marcin Stępień 25 października 2010, 16:28

Przydatny news :) thx

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Wpływ reklamy na stronie na indeksowanie witryny w Google

Dosyć często, tworząc takie strony, jak portale, blogi czy fora, w pewnym momencie zaczynamy, z reguły przy dużym ruchu na...

Zamknij