22 marca 2013 | Aktualizacja: 4 lutego 2014
Filtry, bany
Płacenie pieniędzy

Płacenie pieniędzyCzasy, w których obecnie żyjemy, to większa aktywność – i skuteczność Google – w usuwaniu/filtrowaniu z indeksu stron, które znalazły się na wysokich pozycjach z tytułu kupowania linków pozycjonujących.

Tak, jak kiedyś wszyscy chętnie dodawali się do katalogów, aby korzystać z benefitów z tym związanych (linki->wysokie pozycje), tak teraz właściciele stron, którzy otrzymali od Google komunikat o wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do strony (co automatycznie oznacza nałożenie ręcznego filtra na stronę) starają się usuwać co tylko się da. A to prowadzi do sytuacji … żądania opłat za usuwanie takich linków, ze strony serwisów, które wcześniej … pobierały (najczęściej) opłaty za ich umieszczenie. I tak w Stanach niektórzy chcą aż 25 USD za usunięcie jednego linka, a w promocji 50 USD za usunięcie do 10 linków z katalogu.

Pojawia się pytanie – czy warto korzystać z “promocji”? W moim odczuciu NIE.

Analizując podczas wykonywanych audytów SEO strony, które notują spadki za nienaturalne linki przychodzące, widzę w każdym przypadku wyraźnie, że ich przyczyną są serwisy, które emitują spore ilości odnośników do zafiltrowanej/zbanowanej strony. Katalogi są “na szarym końcu” wyciągniętej z Narzędzi Google dla Webmasterów listy – z reguły jest to kilka odnośników (oczywiście nie mówię o tych, gdzie wykupiono linki sidewide, w stopce czy w innych, wielu miejscach serwisu).

Dowód? Bardzo proszę – choćby niecały miesiąc temu wyciągnąłem z filtra stronę, której zostawiłem linki z katalogów (w małej ilości – kilka sztuk).

Dlatego apeluję do właścicieli zafiltrowanych/zbanowanych stron:

  1. Nie wpadajcie w panikę – dokładnie przeanalizujcie strony widoczne w Narzędziach, nie kasujcie/dążcie do skasowania od razu wszystkich linków ! W próbce widocznej w Google jest wiele dobrych stron, na których są odnośniki do Waszej witryny – pozbycie się dobrych odnośników przyniesie same szkody
  2. Nie płaćcie chorych pieniędzy za usuwanie linków z katalogów – do tej pory nie słyszałem o takim przypadku, aby w Polsce jakiś właściciel brał za to kasę.

Na koniec aż się prosi napisać kolejny punkt – na przyszłość uważajcie, skąd zdobywacie linki do swojej strony.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Czy warto płacić za usuwanie linków z katalogów stron?

    7.3109

    OPINIE I KOMENTARZE

    Przemek 22 marca 2013, 10:22

    Bardzo ciekawy wpis.

    Paweł Rabinek 22 marca 2013, 10:25

    Nie warto tracić czasu na usuwanie linków z katalogów, tym bardziej nie warto za to płacić.

    SerpMonster 22 marca 2013, 11:08

    W Polsce nie ma chyba takiego trendu z usuwaniem wpisów, ale na naszych anglojęzycznych katalogach (darmowych), dostajemy mnóstwo maili z prośbą o usunięcie linków z powodu kary dla Google. Użytkownicy nie znają swoich loginów, bo zazwyczaj dodawała wpisy inna firma. Już samo odpowiadanie na tego typu maile zajmuje mnóstwo czasu – wprowadziliśmy zapobiegawczo zapis, że poświęcimy swój czas na usunięcie tylko wtedy jeżeli ktoś za to zapłaci symboliczną opłatę. Chcieliśmy się w ten sposób zabezpieczyć przed setkami maili z prośbą o usunięcie – poskutkowało

    Sebastian Miśniakiewicz 22 marca 2013, 11:22

    W sumie drobna opłata jest sensowna :)

    Mrozu 22 marca 2013, 12:46

    Jedna uwaga, to że to ze dziś dodając gdzieś link może być wszystko fajnie, ale nie wiesz jak ten portal będzie wyglądał po latach i czy nie stanie się śmietinikiem.

    Sebastian Miśniakiewicz 22 marca 2013, 15:51

    Oj, święte słowa…

    Jafua 22 marca 2013, 14:19

    Otrzymanie komunikatu nie oznacza filtra ręcznego – proszę nie wprowadzać internautów w błąd. Komunikaty to mają charakter zalecenia a nie wyroku…

    Sebastian Miśniakiewicz 22 marca 2013, 15:28

    Tzn? Komunikat o wykryciu nienaturalnych linków, z którego wynika, że podjęto stosowne działania a sama strona notuje spadek “jest wyrokiem” – a nie zaleceniem :)
    “(…) poszukaj sztucznych i nienaturalnych linków kierujących do Twojej witryny, które mogą mieć na celu manipulowanie przepływu PageRank. Przykładami nienaturalnych linków są kupione linki przekazujące PageRank lub udział w systemach wymiany linków. Zachęcamy do wprowadzenia zmian w witrynie, tak aby była zgodna ze wskazówkami jakościowymi. Po dokonaniu zmian zgłoś ją do ponownego uwzględnienia w wynikach wyszukiwania Google.”
    Więcej komunikatów, jakie Google wysyła Webmasterom w związku z łamaniem Wskazówek znajdziesz na https://blog.seo-profi.pl/jakie-komunikaty-wysyla-google-stronom-ktore-lamia-wskazowki-dla-webmasterow/

    Colin 23 marca 2013, 12:32

    Czasami przychodzi komunikat, ale pozycje się nie zmieniają.

    Sebastian Miśniakiewicz 23 marca 2013, 12:48

    Często? Przyznam, że nie miałem jeszcze z tym do czynienia…

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii