Optymalizacja stron

Czy warto optymalizować strony pod kątem 3G – case study

Brak komentarzy

Żyjemy w czasach coraz szybszego Internetu. Widoczne to jest bardzo mocno w Polsce, która wykonała duży skok technologiczny w tym zakresie i na tle świata mamy naprawdę szybki Internet (pojedźcie do Stanów i sami się przekonacie, o czym piszę :) – Polacy to naród malkontentów, warto, aby osoby odwiedzające USA zobaczyły, że są obszary, w których jesteśmy, na tle innych krajów, naprawdę mocni.

Niestety nawet w Polsce nie zawsze jesteśmy w zasięgu sieci 4G  – tak samo projektując strony internetowe  nie bierzemy pod uwagę faktu, że nadal sporo osób ma dostęp do Internetu na poziomie 3G, czy nawet 2G.

Jakiś czas temu Google udostępniło nowe narzędzie do testowania szybkości wczytywania stron internetowych pod kątem 3G.  Osoby, które korzystają z innych narzędzi, w tym wcześniejszego narzędzia Google, PageSpeed Insights, zachęcam do przetestowania swojej strony na nowym narzędziu – zobaczycie, że strona, która wczytuje się Wam 1,5 sekundy, osiągnie wynik na poziomie 8-10 sekund !

Rozmawiając z webmasterami w Polsce widzę, że skupiają się oni tylko na starym narzędziu, wychodząc z założenia, że skoro wyniki są dobre, to … w czym problem?

No cóż – problem istnieje i ten, kto go zignoruje, może wiele stracić.

Na świecie nadal technologie 2G i 3G są przeważającymi standardami przesyłu danych komórkowych i dlatego warto pochylić się z uwagą nad nowym narzędziem i zobaczyć, co można poprawić na stronie, aby ją mocniej przyspieszyć – tym bardziej, że benefity są niekiedy bardzo mocno zauważalne.

Badanie, przeprowadzone przez Doubleclik’a wykazało, że tracimy 53% Klientów w sytuacji, gdy użytkownik nic nie zobaczy na ekranie przez pierwsze 3 sekundy – potem czas nie odgrywa już roli, internatu wraca do wyników wyszukiwania.

Zobaczcie, jakie efekty można osiągnąć poprawiając czas wczytywania strony dla urządzeń znajdujących się w zasięgu 3G.

Case study

Analizowana strona potrzebowała przed poprawkami 14 sekund na to, aby być dostępną dla użytkownika będącego w zasięgu 3G – w wyniku optymalizacji czas ten skrócono aż do 3 sekund !.

Co się zmieniło po znacznym przyspieszeniu strony?

  • ilość wizyt zwiększyła się o 19%
  • ilość sesji zwiększyła się o 35%

Inne wskaźniki także uległy poprawie, jednak chciałem zwrócić uwagę na te dwa – osoby zainteresowane szczegółami zachęcam do zapoznania się z pełnym opracowaniem – a wszystkich do wdrożeniem poprawek na swoich stronach – zwłaszcza, że od lipca 2018 szybkość wczytywania strony stanie się czynnikiem rankingowym w wynikach mobilnych.

 

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Google będzie wykorzystywać szerzej standardy AMP

Jakiś czas temu Google poinformowało o planach wykorzystania szerzej doświadczenia zdobyte w pracach przy AMP. we now feel ready to...

Zamknij