5 kwietnia 2018 | Aktualizacja: 13 kwietnia 2020
Wyszukiwarka Google
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Dodawanie stron do katalogów SEO nadal jest stosowane (koniec 2019 roku) przez nierzetelne firmy SEO. Na szczęście Google nauczyło się już wyłapywać pozyskane w ten sposób odnośniki i nie powinny one zaszkodzić stronie (chyba, że jest ich faktycznie dużo)

Katalogi firm

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Co jakiś czas spotykam się z pytaniem: “Czy warto dodawać wpis swojej strony do katalogu firm”?

Kilka lat temu napisałem wpis o tym, czy warto przedłużać wpis w Panoramie Firm, gdzie w podsumowaniu napisałem

Nie lepiej przeznaczyć je (=środki finansowe) na rozbudowę własnego serwisu? Tym bardziej w sytuacji, gdzie jest mała konkurencja w SERPach? Wydanie kilkuset złotych na estetyczną stronę z pewnością zaowocuje większym ruchem w interesie

Od tamtego czasu nic się nie zmieniło – odpowiedź najczęściej brzmi “NIE”;

Katalogi SEO

Katalogi SEO to twory, które należy bezwzględnie omijać, jeżeli zależy nam na naszej stronie. I to nie tylko chodzi tutaj o to, że są sprzeczne z tw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. Wystarczy przeprowadzić prostą analizę na przykładzie np. baza-firm.com.pl (o tej serwis dzisiaj zostałem zapytany), aby zobaczyć, w jaki sposób są one traktowane przez algorytm.

Załóżmy, że prowadzimy szkołę nauki jazdy. Wyszukuję w SEMSTORMie frazy, zawierające sformułowanie “nauka jazdy” – otrzymuję ich … JEDYNIE kilkanaście, z czego w TOP5 znajduje się tylko 9.

 

Co jest wspólną cechą analizowanych fraz? – odfiltrowując naukę jazdy konnej widzimy, że są to frazy stricte brandowe, co oznacza, że i tam nasza strona będzie się wyświetlać praktycznie zawsze wyżej niż wizytówka serwisu.

Opisana sytuacja stawia pod dużym znakiem zapytania sens umieszczenia wpisu w takim katalogu, tym bardziej, że za wpis musimy zapłacić z reguły co najmniej kilkadziesiąt złotych rocznie. Kiedyś, lata temu, miały one pewną moc – ale ich era przeminęła już lata temu …

Podsumowanie

Dodając stronę do katalogu firm sprawdźmy, czy ma to sens.  Są sytuacje, gdy warto dodać się do jakiegoś katalogu firmowego, np. lokalnego – jednak należy tutaj przekalkulować, czy ma to faktycznie rację bytu – katalogów w Internecie jest dużo i każdy z nich chciałby od nas “przygarnąć jakąś kwotę za wpis”. Pamiętajmy, że wpis ma rację bytu tylko wtedy, kiedy możemy pozyskać dzięki niemu ruch na naszej stronie.

Często analizuję strony, gdzie właściciele płacą po 1000 złotych za wpis w Panoramie Firm, mając z tego czasem TYLKO PARĘ WEJŚĆ w skali roku – dzieląc koszt wpisu w katalogu PF przez ilość wejść otrzymujemy nierzadko kilkaset złotych – są to stawki, jakich nie zapłacimy za kliknięcie w NAJDROŻSZĄ płatną reklamę Google.

Katalogi SEO unikajmy szerokim łukiem. Po prostu.

Chcesz porozmawiać o katalogach ?

Tak, proszę o kontakt >>

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Czy warto dodawać stronę do katalogów SEO

    8.0109

    OPINIE I KOMENTARZE

    top1firma 5 kwietnia 2018, 9:51

    Już dawno się nie opłaca, mają starą bazę i link no follow.

    Sebastian Miśniakiewicz 5 kwietnia 2018, 9:52

    Dostałem informację, że mogą wstawić dofollow w bazie-firm.com.pl

    Rafał 5 kwietnia 2018, 13:37

    Najlepiej właśnie analizować czy są jakieś przejścia z tego katalogu i ile kosztuje taki wpis. Bo jeżeli jest to jakiś mocny katalog a wpis kosztuje niewiele to można moim zdaniem spróbować aby to ocenić po pewnym czasie. Gdy jednak za wpis musimy sporo zapłacić to lepiej te pieniądze przeznaczyć na inny cel (rozbudowa strony, sklepu).

    Sebastian Miśniakiewicz 5 kwietnia 2018, 15:34

    Otóż to, otóż to :)

    Lech 6 kwietnia 2018, 10:17

    Jeśli chodzi o bezpośredni ruch do strony z takiego wpisu to w zupełności się zgadzam.
    Ale ja osobiście poszedłbym szerzej i sprawdził inne kanały kontaktu które może generować taki wpis.
    Przede wszystkim telefon. I to pojawiają się małe schodki.
    Najprościej to zmierzyć podając inny (unikalny) numer telefonu. I wydawało by się, że wszystko gra :).
    Ale jest jeszcze jedna strona medalu czyli GMF. Wiarygodność i pozycja wpisu GMF zależy m.in. od ilości “notek” o firmie w “wiarygodnych” dla Google miejscach. Problem w tym, że te notki powinny zawierać spójne dane. A najważniejsze z tych danych to nazwa adres i właśnie numer telefonu… :)

    Marcel 8 kwietnia 2018, 14:59

    Z jednej strony katalogi to przeżytek. Z drugiej strony proszę zobaczyć niektóre sklepy (do wiadomości Autora, można usunąć – epstryk.pl), gdzie są zapchane linkami z katalogów (sporo z wyższym TF), a strony zwiększają widoczność aż zazdrość.

    Sebastian Miśniakiewicz 9 kwietnia 2018, 9:32

    Marcel,

    a skąd wiesz, czy te katalogi nie są w disavow toolu ?

    Pamiętaj, że Ty analizujesz to, co widzisz – a dostęp do DT ma tylko właściciel witryny; wiele osób zafiltrowywało sobie serwisy dlatego, że nie wiedziały o tym, co napisałem powyżej …

    Marcel 10 kwietnia 2018, 0:18

    Na 99% nie. Tak pozycjonują stronę.

    Leave reply to Lech anuluj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii