Wyszukiwarka Google

Czy warto dodawać stronę do katalogów firm

Spotkałem się w ostatnich tygodniach kilka razy z pytaniem: „Czy warto dodawać wpis swojej strony do katalogu firm”?

Kilka lat temu napisałem wpis o tym, czy warto przedłużać wpis w Panoramie Firm, gdzie w podsumowaniu napisałem

Nie lepiej przeznaczyć je na rozbudowę własnego serwisu? Tym bardziej w sytuacji, gdzie jest mała konkurencja w SERPach? Wydanie kilkuset złotych na estetyczną stronę z pewnością zaowocuje większym ruchem w interesie

Od tamtego czasu nic się nie zmieniło – odpowiedź na pytanie zadane w tytule wpisu nadal brzmi „NIE”; wystarczy przeprowadzić prostą analizę na przykładzie np. baza-firm.com.pl (o tej serwis dzisiaj zostałem zapytany)

Załóżmy, że prowadzimy szkołę nauki jazdy. Wyszukuję w SEMSTORMie frazy, zawierające sformułowanie „nauka jazdy” – otrzymuję ich … JEDYNIE kilkanaście, z czego w TOP5 znajduje się tylko 9.

 

Co jest wspólną cechą analizowanych fraz? – odfiltrowując naukę jazdy konnej widzimy, że są to frazy stricte brandowe, co oznacza, że i tam nasza strona będzie się wyświetlać praktycznie zawsze wyżej niż wizytówka serwisu.

Opisana sytuacja stawia pod dużym znakiem zapytania sens umieszczenia wpisu w takim katalogu, tym bardziej, że za wpis musimy zapłacić z reguły co najmniej kilkadziesiąt złotych rocznie.

No chyba, że nam zależy – warto jednak zadać sobie pytanie, czy aby na pewno warto. A jak już odpowiemy sobie TAK, to sprawdzić przed przedłużeniem wpisu Google Analytics, aby zobaczyć, czy w ogóle były jakieś przejścia z katalogu, do którego dodaliśmy naszą firmę.

Analizowałem strony, gdzie ich właściciele płacili po 1000 złotych za wpis w Panoramie Firm i mieli kilkadziesiąt wejść dziennie – były też i takie, gdzie wejść nie było wcale lub było kilka – w każdym z analizowanych jednak przypadków dzieląc koszt wpisu w PF przez ilość wejść otrzymywałem kilkadziesiąt złotych – a to są stawki, jakie zapłacimy za klik w Adwords w bardzo konkurencyjnych branżach….

GD Star Rating
loading...
Czy warto dodawać stronę do katalogów firm, Czy warto dodawać stronę do katalogów firm, 7.8 out of 10 based on 8 ratings Czy warto dodawać stronę do katalogów firm

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1378 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

top1firma 5 kwietnia 2018, 9:51

Już dawno się nie opłaca, mają starą bazę i link no follow.

Sebastian Miśniakiewicz 5 kwietnia 2018, 9:52

Dostałem informację, że mogą wstawić dofollow w bazie-firm.com.pl

Rafał 5 kwietnia 2018, 13:37

Najlepiej właśnie analizować czy są jakieś przejścia z tego katalogu i ile kosztuje taki wpis. Bo jeżeli jest to jakiś mocny katalog a wpis kosztuje niewiele to można moim zdaniem spróbować aby to ocenić po pewnym czasie. Gdy jednak za wpis musimy sporo zapłacić to lepiej te pieniądze przeznaczyć na inny cel (rozbudowa strony, sklepu).

Sebastian Miśniakiewicz 5 kwietnia 2018, 15:34

Otóż to, otóż to :)

Lech 6 kwietnia 2018, 10:17

Jeśli chodzi o bezpośredni ruch do strony z takiego wpisu to w zupełności się zgadzam.
Ale ja osobiście poszedłbym szerzej i sprawdził inne kanały kontaktu które może generować taki wpis.
Przede wszystkim telefon. I to pojawiają się małe schodki.
Najprościej to zmierzyć podając inny (unikalny) numer telefonu. I wydawało by się, że wszystko gra :).
Ale jest jeszcze jedna strona medalu czyli GMF. Wiarygodność i pozycja wpisu GMF zależy m.in. od ilości „notek” o firmie w „wiarygodnych” dla Google miejscach. Problem w tym, że te notki powinny zawierać spójne dane. A najważniejsze z tych danych to nazwa adres i właśnie numer telefonu… :)

Marcel 8 kwietnia 2018, 14:59

Z jednej strony katalogi to przeżytek. Z drugiej strony proszę zobaczyć niektóre sklepy (do wiadomości Autora, można usunąć – epstryk.pl), gdzie są zapchane linkami z katalogów (sporo z wyższym TF), a strony zwiększają widoczność aż zazdrość.

Sebastian Miśniakiewicz 9 kwietnia 2018, 9:32

Marcel,

a skąd wiesz, czy te katalogi nie są w disavow toolu ?

Pamiętaj, że Ty analizujesz to, co widzisz – a dostęp do DT ma tylko właściciel witryny; wiele osób zafiltrowywało sobie serwisy dlatego, że nie wiedziały o tym, co napisałem powyżej …

Marcel 10 kwietnia 2018, 0:18

Na 99% nie. Tak pozycjonują stronę.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *