22 maja 2011 | Aktualizacja: 13 kwietnia 2020
Wyszukiwarka Google
rozwiązanie

Lata mijają, a w dalszym ciągu znajduję w Sieci strony, które mają użyty atrybut nofollow w linkach wewnętrznych. rel=”nofollow” bardzo często używany jest w Polsce w przypadku takich stron, jak np. kontakt. Mało tego – niedawno widziałem stronę firmy SEO, w której atrybut nofollow posiadały wszystkie linki na stronie głównej prowadzące do … działów oferty: tworzenie stron, pozycjonowanie, reklama płatna. Niemożliwe? A jednak :)

Nofollow a linkowanie wewnętrzne

Nofollow nie używamy NIGDY przy linkowaniu wewnętrznym. Niektórzy używają go czasem przy linkach nawigacyjnych w stylu „Wróć na początek strony”. Kierujmy się jedną zasadą – linkowanie wewnętrzne = DOFOLLOW.

Kiedy używać nofollow

Atrybutu nofollow używamy tylko w przypadku linków umieszczanych na naszej stronie do innych serwisów, co do których mamy uzasadnione podejrzenie, że łamią Wytyczne Google dla Webmasterów, a zatem link do takiej strony umieszczony na naszej witrynie mógłby być przyczyną nałożenia na naszą stronę filtra.

Nofollow powinien być też obowiązkowy w przypadku linków umieszczonych w komentarzach – czy w tzw. sygnaturkach umieszczanych w postach na forach internetowych. Właściciele dobrych for wiedzą o tym i na nich nie ma możliwości umieszczenia w podpisie stopki z linkami…

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Czy w linkowaniu wewnętrznym należy używać linków nofollow

10.0102

OPINIE I KOMENTARZE

Andrzej Mazur 9 stycznia 2013, 8:14

A co z duplicate content i linkach sortujących ofertę.

Ze względów technicznych łatwiej do tych linków sortujących przypiąć mi parametr
rel=”nofollow”
niż gdzieś u góry strony tworzyć/modyfikować odpowiedni meta tag w stylu
czy

Będę wdzięczy za info.

Sebastian Miśniakiewicz 9 stycznia 2013, 12:21

Preferuję tag kanoniczny – od tego jest, aby „radzić sobie” np. z sortowaniem…

Andrzej 9 stycznia 2013, 19:27

Ale czy najlepszy będzie tag kanoniczny
czy tag noindex?

Ale też pytanie, czy dużo gorszy byłby noindex na posortowanej stronie,
zamiast tagu kanonicznego.

Moje pytanie nie wynika z przekory tylko ze względów technicznych – buduję nagłówki meta zanim wiem co potem wyświetlę na stronie.
Więc podczas ich tworzenie nie znam jeszcze canonicznego linku.

Natomiast mogę sprawdzić w prosty sposób czy w adresie nie występuje parametr SORT i gdy występuje dodać meta tag noindex.

Czy to choć w części będzie dobre? Czy może coś czasem pogorszyć?

Sebastian Miśniakiewicz 10 stycznia 2013, 9:01

Dobre pytanie Andrzej zadałeś.
Moim zdaniem noindex, follow będzie też byłby dobrym rozwiązaniem – ale przyjęło się stosować tutaj tag kanoniczny, po to został wprowadzony przez Google.
Zauważ, że parametr sort nie zawsze wystepuje w adresach – np. rozmiar buta może być po prostu parametrem w adresie.
Uważam jednak, że jak „zapanujesz” nad sklepem, to i bez tagu kanonicznego sobie poradzisz; nie jestem programistą, ale mam wrażenie, że z canonicalem byłoby jednak chyba szybciej i prościej…

Michu 15 grudnia 2013, 13:47

Niby linkowanie wewnętrzne= dofollow, ale jak oznaczyć permalinki- weźmy przykładowo fora- przy każdym poście jest permalink, i czasem obniża to (tak sądzę) pozycje strony, ponieważ linkujemy po kilka razy do tego samego wątku (duplikat).
No i związku z tym mam pytanie :-) Jak oznaczać permalinki?

Sebastian Miśniakiewicz 16 grudnia 2013, 21:04

Odpuszczam to sobie – nie zwracam na to uwagi.
Zapominasz o tym, jak działa PR – dzieli się on na ilośc linków wychodzących – w opisanej przez Ciebie sytuacji dana strona dostaje go po prostu więcej (aslbo lepiej – więcej go pozostaje na niej)

Leave reply to Michu anuluj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii