22 maja 2011 | Aktualizacja: 13 kwietnia 2020
Wyszukiwarka Google
rozwiązanie

Lata mijają, a w dalszym ciągu znajduję w Sieci strony, które mają użyty atrybut nofollow w linkach wewnętrznych. rel=”nofollow” bardzo często używany jest w Polsce w przypadku takich stron, jak np. kontakt. Mało tego – niedawno widziałem stronę firmy SEO, w której atrybut nofollow posiadały wszystkie linki na stronie głównej prowadzące do … działów oferty: tworzenie stron, pozycjonowanie, reklama płatna. Niemożliwe? A jednak :)

Nofollow a linkowanie wewnętrzne

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Nofollow nie używamy NIGDY przy linkowaniu wewnętrznym. Niektórzy używają go czasem przy linkach nawigacyjnych w stylu “Wróć na początek strony”. Kierujmy się jedną zasadą – linkowanie wewnętrzne = DOFOLLOW.

Kiedy używać nofollow

Atrybutu nofollow używamy tylko w przypadku linków umieszczanych na naszej stronie do innych serwisów, co do których mamy uzasadnione podejrzenie, że łamią Wytyczne Google dla Webmasterów, a zatem link do takiej strony umieszczony na naszej witrynie mógłby być przyczyną nałożenia na naszą stronę filtra.

Nofollow powinien być też obowiązkowy w przypadku linków umieszczonych w komentarzach – czy w tzw. sygnaturkach umieszczanych w postach na forach internetowych. Właściciele dobrych for wiedzą o tym i na nich nie ma możliwości umieszczenia w podpisie stopki z linkami…

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Czy w linkowaniu wewnętrznym należy używać linków nofollow

    10.0102

    OPINIE I KOMENTARZE

    Andrzej Mazur 9 stycznia 2013, 8:14

    A co z duplicate content i linkach sortujących ofertę.

    Ze względów technicznych łatwiej do tych linków sortujących przypiąć mi parametr
    rel=”nofollow”
    niż gdzieś u góry strony tworzyć/modyfikować odpowiedni meta tag w stylu
    czy

    Będę wdzięczy za info.

    Sebastian Miśniakiewicz 9 stycznia 2013, 12:21

    Preferuję tag kanoniczny – od tego jest, aby “radzić sobie” np. z sortowaniem…

    Andrzej 9 stycznia 2013, 19:27

    Ale czy najlepszy będzie tag kanoniczny
    czy tag noindex?

    Ale też pytanie, czy dużo gorszy byłby noindex na posortowanej stronie,
    zamiast tagu kanonicznego.

    Moje pytanie nie wynika z przekory tylko ze względów technicznych – buduję nagłówki meta zanim wiem co potem wyświetlę na stronie.
    Więc podczas ich tworzenie nie znam jeszcze canonicznego linku.

    Natomiast mogę sprawdzić w prosty sposób czy w adresie nie występuje parametr SORT i gdy występuje dodać meta tag noindex.

    Czy to choć w części będzie dobre? Czy może coś czasem pogorszyć?

    Sebastian Miśniakiewicz 10 stycznia 2013, 9:01

    Dobre pytanie Andrzej zadałeś.
    Moim zdaniem noindex, follow będzie też byłby dobrym rozwiązaniem – ale przyjęło się stosować tutaj tag kanoniczny, po to został wprowadzony przez Google.
    Zauważ, że parametr sort nie zawsze wystepuje w adresach – np. rozmiar buta może być po prostu parametrem w adresie.
    Uważam jednak, że jak “zapanujesz” nad sklepem, to i bez tagu kanonicznego sobie poradzisz; nie jestem programistą, ale mam wrażenie, że z canonicalem byłoby jednak chyba szybciej i prościej…

    Michu 15 grudnia 2013, 13:47

    Niby linkowanie wewnętrzne= dofollow, ale jak oznaczyć permalinki- weźmy przykładowo fora- przy każdym poście jest permalink, i czasem obniża to (tak sądzę) pozycje strony, ponieważ linkujemy po kilka razy do tego samego wątku (duplikat).
    No i związku z tym mam pytanie :-) Jak oznaczać permalinki?

    Sebastian Miśniakiewicz 16 grudnia 2013, 21:04

    Odpuszczam to sobie – nie zwracam na to uwagi.
    Zapominasz o tym, jak działa PR – dzieli się on na ilośc linków wychodzących – w opisanej przez Ciebie sytuacji dana strona dostaje go po prostu więcej (aslbo lepiej – więcej go pozostaje na niej)

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii