Wyszukiwarka Google

Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych

W procesie optymalizacji witryny internetowej mamy do czynienia m.in. ze wzbogacaniem jej w treść zawierającą słowa kluczowe. Jak wiadomo użycie tylko i wyłącznie frazy w jednej odmianie, np. w mianowniku, sprawia, że nie dość, że tekst będzie wyglądał dziwnie na stronie, to jeszcze i roboty mogą mieć zastrzeżenia… Dlatego zaleca się użycie frazy w różnych odmianach, nawet w postaci … różnych synonimów (np. auto -> pojazd, samochód czy wóz).

O ile jednak istota pytania zadanego wyszukiwarce pod postacią „widżet Texas” oraz „Texas widżet” jest taka sama, to już wyniki prezentowane dla tych dwóch „takich samych fraz” są … różne. Dobrze zatem ująć je obie na stronie, ale … kiedy będziemy mieli do czynienia z upychaniem słów kluczowych?

Odpowiadając na pytanie Matt zauważa, że faktycznie, frazy są różne. Google nigdy nie mówiło, że „Britney Spears” jest tym samym co „Spears Britney” :). Pojawia się tutaj określenie tzw. „bliskości” i „antybliskości” – stąd mamy różne wyniki w SERPach. I użycie „widżet Texas” oraz „Texas widżet” nie byłoby postrzegane jako upychanie słów kluczowych na stronie.

ALE należałoby zwrócić uwagę na to, czy takie zastosowanie słów na stronie byłoby naturalne. Jeżeli wykorzystujemy do tego dól strony i wstawiamy tam wszelkie możliwe kombinacje „widżet Texas” to to … nie byłoby „idealne rozwiązanie”. Nie ma również (Matt mówi prawdopodobnie) sensu spędzać wiele czasu na targetowaniu takich fraz, ponieważ użytkownicy i tak nie używają ich wszystkich do przeszukiwania zasobów Internetu. Jeżeli 99% zapytań jest na frazę „pozycjonowanie Kraków” nie ma sensu skupiać swojej uwagi na „pozycjonowanie Kraków w”, „pozycjonowanie Kraków z” itp.

Jeżeli mamy do czynienia z mała ilością fraz (możliwych kombinacji) to oczywiście można użyć je wszystkie na stronie. Ale jak mówi Matt, on „nie spędziłby nad tym dużej ilości czasu”, ponieważ … nie ma to takiego dużego wpływu na wyniki wyszukiwania.

GD Star Rating
loading...
Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych, Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych, 9.0 out of 10 based on 1 rating Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *