27 czerwca 2010
Wyszukiwarka Google

W procesie optymalizacji witryny internetowej mamy do czynienia m.in. ze wzbogacaniem jej w treść zawierającą słowa kluczowe. Jak wiadomo użycie tylko i wyłącznie frazy w jednej odmianie, np. w mianowniku, sprawia, że nie dość, że tekst będzie wyglądał dziwnie na stronie, to jeszcze i roboty mogą mieć zastrzeżenia… Dlatego zaleca się użycie frazy w różnych odmianach, nawet w postaci … różnych synonimów (np. auto -> pojazd, samochód czy wóz).

O ile jednak istota pytania zadanego wyszukiwarce pod postacią “widżet Texas” oraz “Texas widżet” jest taka sama, to już wyniki prezentowane dla tych dwóch “takich samych fraz” są … różne. Dobrze zatem ująć je obie na stronie, ale … kiedy będziemy mieli do czynienia z upychaniem słów kluczowych?

Odpowiadając na pytanie Matt zauważa, że faktycznie, frazy są różne. Google nigdy nie mówiło, że “Britney Spears” jest tym samym co “Spears Britney” :). Pojawia się tutaj określenie tzw. “bliskości” i “antybliskości” – stąd mamy różne wyniki w SERPach. I użycie “widżet Texas” oraz “Texas widżet” nie byłoby postrzegane jako upychanie słów kluczowych na stronie.

ALE należałoby zwrócić uwagę na to, czy takie zastosowanie słów na stronie byłoby naturalne. Jeżeli wykorzystujemy do tego dól strony i wstawiamy tam wszelkie możliwe kombinacje “widżet Texas” to to … nie byłoby “idealne rozwiązanie”. Nie ma również (Matt mówi prawdopodobnie) sensu spędzać wiele czasu na targetowaniu takich fraz, ponieważ użytkownicy i tak nie używają ich wszystkich do przeszukiwania zasobów Internetu. Jeżeli 99% zapytań jest na frazę “pozycjonowanie Kraków” nie ma sensu skupiać swojej uwagi na “pozycjonowanie Kraków w”, “pozycjonowanie Kraków z” itp.

Jeżeli mamy do czynienia z mała ilością fraz (możliwych kombinacji) to oczywiście można użyć je wszystkie na stronie. Ale jak mówi Matt, on “nie spędziłby nad tym dużej ilości czasu”, ponieważ … nie ma to takiego dużego wpływu na wyniki wyszukiwania.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Czy użycie różnych odmian frazy na stronie może być postrzegane jako spam w słowach kluczowych

    9.0101

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii