Wyszukiwarka Google

Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

Różne są opinie na temat wpływu tweetów na pozycje strony w Google. Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł, który przedstawiał doświadczenie, jakiemu poddano strony, pod kątem wpływu linków umieszczanych w tweetach na Tweeterze. Według badania, z którym można się zapoznać na stronie branded3.com – tak.

Jak podają autorzy opracowania na powyższej  tronie jest to największy test odnośnie wpływu tweetów na pozycje strony w Google, jaki do tej pory przeprowadzono.

Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

 

Wpływ teetów na pozycje w Google

 

Ale później już nie jest tak łatwo, jak by to się mogło wydawać. Jak można zobaczyć na poniższej grafice należy zdobyć ich sporo – ponad 7500! – aby (przynajmniej w tematyce petycji) wejść do TOP5.

 

Tweeter a pozycje strony w Google

 

Ciężko byłoby uwzględnić w tego typu badaniu inne czynniki wpływające na SERPy. Moim zdaniem warto jednak zwrócić uwagę na wypracowane w nim wyniki. Chociażby dlatego, że pokazują one coś, na co zwracam uwagę od dawna – popularna strona będzie wysoko w Google. Duża ilość użytkowników odwiedzających daną witrynę, wertujących jej zasoby, „robi swoje” :).

Ktoś widział może podobne opracowanie odnośnie wpływu linków umieszczanych na Google+?

GD Star Rating
loading...
Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?, Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?, 8.0 out of 10 based on 4 ratings Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Colin 16 lipca 2012, 21:49

Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

Nie wpływa znacząco na ranking, tylko jest skorelowanych z rankingiem.

Równie dobrze może być tak, że:
– ranking strony w Google wpływa na liczbę tweetów, bo korelacja(A, B) = korelacja(B, A)
– istnieje pewien czynnik wpływający jednocześnie na jedno i drugie

Seo-Profi 16 lipca 2012, 22:41

Najlepiej byłoby robić test na pewno na domenach „świeżynkach” … Wiesz, podobnie jest z Adwords – Google mówi, że nie ma wpływu, a wiele osób mi zgłasza (nawet znajomi), że jest inaczej – włączenie linków „dźwiga” stronę w Google. Niestety, ja tego nie zaobserwowałem.

imb 16 lipca 2012, 22:36

Już kiedyś natknąłem się na łudząco podobny podobny artykuł i wnioski, jednak to było jakieś 1,5-2 lata temu, przed obniżeniem znaczenia i wartości „ćwirków” na rzecz „lajków”.

Teraz można się spodziewać obniżenia wartości „lajków” na rzecz plusików. Jakby nie patrzeć Twitter i Facebook to konkurencja.

Łukasz Rajzer 17 lipca 2012, 6:33

AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP. Witryna w ten sposób może odznaczać się wyższym CTR’em, a ten wpływa jakoś na pozycje.

Niestety aby w AdWords wygrywać, trzeba tworzyć najlepsze kampanie, które są bezkonkurencyjne. Taka kampania może popsuć nam CTR’y, bo nikt drugi raz do tej samej witryny nie wejdzie. Nasz wynik jakości w SERP’ie spadnie.

Jak widać AdWords ma dwie strony medalu, ale na pewno nie jest to guzik do podnoszenia pozycji. Wiem, bo zajmuje się obiema częściami SEM’u dla kilku firm.

Seo-Profi 17 lipca 2012, 7:26

„AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP.” – masz na myśli SERP na tej samej stronie, głównej, tej samej firmy, co nie?

Rafał Mróz 17 lipca 2012, 7:28

Zawsze używam twitnięć kiedy robię netPR – dodając ogłoszenia czy wątki na forach. Z założeniem dobrej optymalizacji tekstu (np. olx.pl umożliwia formatownie treści ogłoszeń) taki tekst może otrzymać wysokie pozycje. A twitek daje możliwość najszybszego poinformowania Google o stronie. W jakimś teście ktoś sprawdził w logach apache, że po twitnięciu G pojawiało się sekundę później.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *