16 lipca 2012
Wyszukiwarka Google

Różne są opinie na temat wpływu tweetów na pozycje strony w Google. Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł, który przedstawiał doświadczenie, jakiemu poddano strony, pod kątem wpływu linków umieszczanych w tweetach na Tweeterze. Według badania, z którym można się zapoznać na stronie branded3.com – tak.

Jak podają autorzy opracowania na powyższej  tronie jest to największy test odnośnie wpływu tweetów na pozycje strony w Google, jaki do tej pory przeprowadzono.

Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

 

Wpływ teetów na pozycje w Google

 

Ale później już nie jest tak łatwo, jak by to się mogło wydawać. Jak można zobaczyć na poniższej grafice należy zdobyć ich sporo – ponad 7500! – aby (przynajmniej w tematyce petycji) wejść do TOP5.

 

Tweeter a pozycje strony w Google

 

Ciężko byłoby uwzględnić w tego typu badaniu inne czynniki wpływające na SERPy. Moim zdaniem warto jednak zwrócić uwagę na wypracowane w nim wyniki. Chociażby dlatego, że pokazują one coś, na co zwracam uwagę od dawna – popularna strona będzie wysoko w Google. Duża ilość użytkowników odwiedzających daną witrynę, wertujących jej zasoby, “robi swoje” :).

Ktoś widział może podobne opracowanie odnośnie wpływu linków umieszczanych na Google+?

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

    8.0104

    OPINIE I KOMENTARZE

    Colin 16 lipca 2012, 21:49

    Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco na ranking strony w Google

    Nie wpływa znacząco na ranking, tylko jest skorelowanych z rankingiem.

    Równie dobrze może być tak, że:
    – ranking strony w Google wpływa na liczbę tweetów, bo korelacja(A, B) = korelacja(B, A)
    – istnieje pewien czynnik wpływający jednocześnie na jedno i drugie

    Seo-Profi 16 lipca 2012, 22:41

    Najlepiej byłoby robić test na pewno na domenach “świeżynkach” … Wiesz, podobnie jest z Adwords – Google mówi, że nie ma wpływu, a wiele osób mi zgłasza (nawet znajomi), że jest inaczej – włączenie linków “dźwiga” stronę w Google. Niestety, ja tego nie zaobserwowałem.

    imb 16 lipca 2012, 22:36

    Już kiedyś natknąłem się na łudząco podobny podobny artykuł i wnioski, jednak to było jakieś 1,5-2 lata temu, przed obniżeniem znaczenia i wartości “ćwirków” na rzecz “lajków”.

    Teraz można się spodziewać obniżenia wartości “lajków” na rzecz plusików. Jakby nie patrzeć Twitter i Facebook to konkurencja.

    Łukasz Rajzer 17 lipca 2012, 6:33

    AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP. Witryna w ten sposób może odznaczać się wyższym CTR’em, a ten wpływa jakoś na pozycje.

    Niestety aby w AdWords wygrywać, trzeba tworzyć najlepsze kampanie, które są bezkonkurencyjne. Taka kampania może popsuć nam CTR’y, bo nikt drugi raz do tej samej witryny nie wejdzie. Nasz wynik jakości w SERP’ie spadnie.

    Jak widać AdWords ma dwie strony medalu, ale na pewno nie jest to guzik do podnoszenia pozycji. Wiem, bo zajmuje się obiema częściami SEM’u dla kilku firm.

    Seo-Profi 17 lipca 2012, 7:26

    “AdWords może dźwigać w momencie, kiedy nasza reklama w top3 buduje markę i więcej użytkowników klika w niższe wyniki SERP.” – masz na myśli SERP na tej samej stronie, głównej, tej samej firmy, co nie?

    Rafał Mróz 17 lipca 2012, 7:28

    Zawsze używam twitnięć kiedy robię netPR – dodając ogłoszenia czy wątki na forach. Z założeniem dobrej optymalizacji tekstu (np. olx.pl umożliwia formatownie treści ogłoszeń) taki tekst może otrzymać wysokie pozycje. A twitek daje możliwość najszybszego poinformowania Google o stronie. W jakimś teście ktoś sprawdził w logach apache, że po twitnięciu G pojawiało się sekundę później.

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii