Wyszukiwarka Google

Czy struktura adresu URL wpływa na kształtowanie się rankingu

Bardzo interesujący temat, wokół którego narosło trochę mitów, związany z wpływem długości adresu (jego zagnieżdżenia) na przekazywanie PageRank’u.

„Matt, dlaczego na swoim blogu adresy do wpisów nie są w ukłądnie domena/rok/miesiąc/dzień/wpis, tylko domena/wpis. Czy związane jest to z przepływem PageRanku  w obrębie strony?”

:) – Matt uznał to pytanie za … bardzo tajemnicze. Nie przypominał sobie, aby kiedykolwiek używał takiej konstrukcji adresu do wpisu na swoim blogu. Uważa, że oba rozwiązania są dobre dla użytkownika. Pierwsze – jak wchodzimy na stronę, na której url’e są zbudowane w „dłuższy sposób”, od razu wiadomo, jak dawno temu został opublikowany artykuł – i mogą oni zacząć szukać jego nowszej wersji. jednocześnie, tak długi adres wygląda trochę „brzydko”. I tutaj jest zaleta krótkich adresów, ponieważ jak użytkownik wejdzie np. na adres domena/googlechrome, to od razu wie, czego będzie dotyczyła zawartość takiej strony.

Przechodząc do drugiej części pytania – Google nigdy nie patrzyło się na to, jak głęboko zagnieżdżona jest strona w strukturze katalogów. Jeżeli linkujemy ze strony głównej do strony, znajdującej się kilka poziomów niżej, taka strona nadal dostanie PageRank ze strony głównej. jak mówi Matt, inne wyszukiwarki mogą zachować się inaczej, nie zdziwiłby się, gdyby Yahoo czy Bing patrzyły się się jednak na głębokość takiego zagnieżdżenia adresu docelowego.

Zatem to, jakiego adresu należy użyć zależy tylko … od webmastera :). Oczywiście, jeżeli chodzi o algorytm Google.

Zobacz odpowiedź na pytanie w oryginale.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *