Wyszukiwarka Google

Czy strona może bardzo spaść w Google przy przekierowaniu 301?

2 komentarze

Jak wiadomo przekierowanie 301 niesie za sobą pewne „straty” – Google informuje oficjalnie o tym, że nie całą moc przekierowywanej strony/domeny przejdzie na nową lokalizację.

A co stanie się w dosyć często występującej sytuacji, gdzie zmieniamy szatę graficzną i strukturę serwisu – czy zmiana wyglądu strony może sama w sobie spowodować jej spadek w wynikach wyszukiwania Google?

Na tak postawione pytanie należy odpowiedzieć twierdząco. Dlaczego tak się może stać?

O pozycji strony w Google nie decydują tylko linki – zgodnie ze starą zasadą „Linking is the Queen” (moim zdaniem mającą coraz mniejsze zastosowanie), ale także i zawartość strony – Content is the king (co z kolei uważam, że ostatnio bardzo zyskało na znaczeniu). Jeżeli na nowej stronie pominiemy coś, co znajdowało się na starej (np. fragment tekstu z pewnym sformułowaniem, pod którym dana strona wyświetlała się ona wysoko w Google) – no cóż, rzeczą oczywistą jest, że pozycja strony pod daną frazę musi spaść.

Bardzo często webmasterzy zmieniają np. silnik sklepu internetowego i nie robią przekierowań na nowe adresy.  Jeżeli sklep istnieje już od długiego czasu i ma swoich wiernych „ambasadorów”, posiada liczne komentarze na forach i recenzje/opisy/testy produktów na blogach – po zmianie silnika osoby wchodząc przez taki odnośnik zobaczą piękne „Page not found”. Całą pracę, z wielu lat, „trafi”. To z punktu użytkoników. Ale z punktu widzenia Google będzie to samo – „biedny robocik” będzie „zasuwał” po odnośnikach, tysiącach odnośników, i za każdym razem na końcu widział informację, że takiej strony nie ma. Oj, po takim bugu czasami miesiącami trzeba wracać do pozycji sprzed przenosin – a często też nie udaje się ich odzyskać…

Sugestia Matt’a na uniknięcie ewentualnych spadków (pomimo tego, że w wielu sytuacjach Google potrafi „się połapać” w zmianach i przekierowania działają bardzo dobrze) jest bardzo prosta. Należy przeprowadzić kilka testów z nowym design’em, aby chociaż na przykładzie kilku stron stwierdzić, że wszystko gra i można dokonać przejścia na nową wersję strony.

Po co, ktoś zapyta, testy?

A po to, aby móc wykluczyć ewentualne spadki wpływem przekierowania. Jeżeli na testach polecą nam strony pod frazy, na których nam zależy – to mamy czarno na białym dowód na to, że to nowa struktura spowodowała spadek tych stron. Jeżeli jednocześnie zaś wprowadzilibyśmy nową szatę wraz z przekierowaniami – to łatwo można byłoby dojść do mylnych wniosków.

Pamiętajmy zatem o tym, aby zmiany na stronach robić z głową :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

bceuropa 28 lipca 2011, 14:29

Generalnie uważam, że ze zmiany layoutu można zrobić super korzystny zabieg SEO. Oczywiście robiąc to z głową :)

seowariat 5 sierpnia 2011, 8:29

„bceuropa” możesz rozwinąć Swoją wypowiedź? Ja z kolei uważam, że po zmianie templatki strona spada w dół, ale nieznacznie, więc kilka pozycji to jeszcze nie tragedia:)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Przycisk Google +1 zostaje przyspieszony 3x – w końcu kod asynchroniczny

Parę miesięcy temu pisałem, jak to przycisk Google +1 wydłuża czas ładowania się strony. Wiele osób narzekało bardzo na Google,...

Zamknij