Wyszukiwarka Google

Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google

3 komentarze

Nie od dzisiaj wiemy, że Google nie „lubi” płatnych linków (umieszczonych, w zamian za opłatę,  na stronie odnośnikach), których celem jest przeniesienie mocy na docelowe witryny, a mówiąc z punktu widzenia Google mających wpływ na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie). Od dawna obserwujemy „walkę” podobną do tej, którą toczą producenci broni ofensywnej i defensywnej – np. jak jedna strona wynajdzie pocisk do skutecznego unieszkodliwiania czołgów, to zaraz druga odpowiada nowym systemem obronnym. Po czym następuje modernizacja pocisku … – i trwa to w nieskonczoność…

Podobnie jest w przypadku branży SEO – linki mające wpływ na pozycję w SERPach są emitowane na różne sposoby – np. SWLe – Google zaś stara się algorytmicznie i „ręcznie” blokować próby manipulacji wynikami. Powstają nowe metody – ostatnio popularny XRummer – które starają się obejść Wytyczne.

Dzisiaj oficjalnie usłyszeliśmy stanowisko Matta w tej kwestii, który (oczywiście) mocno i stanowczo powiedział – sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z naszymi wytycznymi. Jak podkreślił, to, na czym Google zależy to to, aby w wyniku sprzedaży linków nie następował przepływ PageRank do witryny, która kupiła taki link. To tyle, jeżeli chodzi o Google – dodatkowo np. w Stanach Zjednoczonych Federal Trade Comisssion czy odpowiadająca jej instytucja w Europie może zażądać jednak usunięcia linków, jeżeli istnieją jakieś powiązania materialne między stroną linkującą a linkowaną. Warto umieszczać płatne linki np. w boksie i oznaczać jako „Linki płatne” czy „Linki sponsorowane”.

Zatem sprzedaż linków, w wyniku której wpływamy na pozycję linkowanej strony łamie Wytyczne Google i aby tego unikać (linki przecież można sprzedawać po to, aby dzięki ich obecności na popularnym serwisie strona linkowana pozyskiwała wartościowy ruch) należy używać atrybutu nofollow.

Niektóre osoby mówią „OK, ja nie mogę sprzedawać linków, a dlaczego Google to robi?” (w kontekście linków sponsorowanych). No cóż – prawda jest taka, że te linki nie wpływają na pozycję strony – dotyczy to nie tylko Google, ale i innych, znaczących wyszukiwarek –  (chociaż wiele osób, w tym i ja, zauważa, że uruchomienie kampanii ma wpływ na „awans” strony w wynikach wyszukiwania podczas jej trwania …)

GD Star Rating
loading...
Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google, Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google, 5.0 out of 10 based on 2 ratings Czy sprzedaż linków z atrybutem nofollow jest zgodna z wytycznymi Google
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Lech Krupa 8 września 2010, 21:01

To logiczne stanowisko i chyba „oczywista oczywistość”. W przeciwnym razie Google wytaczało by działa przeciwko wielu metodom pozyskiwania ruchu i ich „organizatorom”, co miało by destrukcyjny wpływ na rozwój i funkcjonowanie prawie całego internetu :).

Mariusz 12 listopada 2012, 17:59

A czy są jakieś wskazówki odnośnie anchor-u takiego linku? Za słowo kluczowe Google się nie pogniewa?

Sebastian Miśniakiewicz 13 listopada 2012, 10:54

Przy linku nofollow możesz robić. co chcesz :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Global Translator a filtr w Google

Jakiś czas temu "modne" stało się "upiększanie" blogów czy katalogów tym dodatkiem. W wyniku jego zaimplementowania wzrasta site, a co...

Zamknij