Optymalizacja stron
10 kwietnia 2012

Chodzi dokładnie o sytuację, gdy ktoś umieszcza link np. do mojego bloga (dzięki!) podlinkowując go http://blog.seo-profi.pl – a ktoś inny https://blog.seo-profi.pl/ – czy w takiej sytuacji PR ulegnie podziałowi? Od razu uspokajam i szybko odpowiadam – nie.

Pytanie jest ciekawe, ponieważ teoretycznie sytuacja z podziałem PR byłaby możliwa – z punktu widzenia technicznego oba adresy stron są … różne, zatem pod obiema wersjami adresu mogłyby się znajdować całkowicie różne serwisy. Jak wiemy zdarzają się sytuacje, gdzie mamy zaindeksowany serwis w wersji adresowej „bez WWW” oraz „z WWW” – plus nie ma przekierowania 301/tagu kanonicznego. Skoro zatem w takich przypadkach PR dzieli się – zatem i tutaj też mogłoby dojść do takiej sytuacji – i stąd postawiono takie pytanie Mattowi.

Na całe szczęście ryzyko zaistnienia takiej sytuacji jest bardzo marginalne. Google radzi sobie w takich sytuacjach całkiem nieźle i nie ma konieczności w poprawianiu np. linków w 1234 katalogach na wersje ze slahem (ponieważ w strukturze naszych BL dominuje wersja adresu strony głównej serwisu bez znaku „/” na końcu).

Warto zwrócić jednak uwagę na sytuację, gdy mamy serwer postawiony na Apache’u. Po wejściu na adres mojastrona.pl następuje „chwilowe oczekiwanie” na to, aby user wpisał znak „/” – jak tego nie zrobi następuje przekierowanie na mojastrona.pl/ – ze slashem na końcu adresu url. Niekiedy czas oczekiwania na przekierowanie nie jest szybki i wtedy warto jest go poprawić – przyspieszając. Jednak w przeważającej części przypadków Google „radzi sobie” z takimi sytuacjami i sytuacja z podziałem PageRank’u „na części” dla adresów z „/” oraz bez „/” na końcu url’a nie ma miejsca.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Colin 11 kwietnia 2012, 0:15

http://blog.seo-profi.pl i https://blog.seo-profi.pl/ to akurat zawsze ten sam adres (widać na pasku stanu po najechaniu kursorem), bo ścieżka nie może być pusta. Google pokazuje zawsze wariant z /. Nie dochodzi do żadnych przekierowań ani opóźnień, a już na pewno nie mają prawa znajdować się tam różne strony.

To wszystko jest prawdą wyłącznie dla stron innych niż główna.

Aż wszedłem na YouTube i dałem minusa.

Seo-Profi 11 kwietnia 2012, 0:23

Dzięki Colin za zwrócenie uwagi.

ŁK 11 kwietnia 2012, 20:39

Nie zmienia to faktu, że był to problem który kiedyś zidentyfikowałem, lecz z różnych powodów nie poznałem jego rozwiązania. Dzięki!

Rafał Lysik 12 kwietnia 2012, 7:05

Myślę, że nie ma sensu rozwodzić się nad takimi szkopułami i zawsze brać wszystko na logikę.Adres ze slashem i bez i tak prowadzi do tej samej strony, a Google docenia różnorodność linków.
Pozdrawiam

Seo-Profi 12 kwietnia 2012, 7:47

Masz rcję, Rafał. Dopóki jednak w działaniach SEO bedzie brakowało takiego podejścia, dopóty Matt będzie miał o czym nagrywać filmiki a blogerzy będą mogli pisać :)

norbis 12 kwietnia 2012, 8:44

A co z katalogami, np. mojastrona.pl/katalog i mojastrona.pl/katalog/ – w takim przypadku także nie trzeba robić żadnego przekierowania?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *