Optymalizacja stron

Czy pozyskując linki do adresu witryny ze slashem na końcu adresu i bez – dzielimy PageRank?

6 komentarzy

Chodzi dokładnie o sytuację, gdy ktoś umieszcza link np. do mojego bloga (dzięki!) podlinkowując go http://blog.seo-profi.pl – a ktoś inny https://blog.seo-profi.pl/ – czy w takiej sytuacji PR ulegnie podziałowi? Od razu uspokajam i szybko odpowiadam – nie.

Pytanie jest ciekawe, ponieważ teoretycznie sytuacja z podziałem PR byłaby możliwa – z punktu widzenia technicznego oba adresy stron są … różne, zatem pod obiema wersjami adresu mogłyby się znajdować całkowicie różne serwisy. Jak wiemy zdarzają się sytuacje, gdzie mamy zaindeksowany serwis w wersji adresowej „bez WWW” oraz „z WWW” – plus nie ma przekierowania 301/tagu kanonicznego. Skoro zatem w takich przypadkach PR dzieli się – zatem i tutaj też mogłoby dojść do takiej sytuacji – i stąd postawiono takie pytanie Mattowi.

Na całe szczęście ryzyko zaistnienia takiej sytuacji jest bardzo marginalne. Google radzi sobie w takich sytuacjach całkiem nieźle i nie ma konieczności w poprawianiu np. linków w 1234 katalogach na wersje ze slahem (ponieważ w strukturze naszych BL dominuje wersja adresu strony głównej serwisu bez znaku „/” na końcu).

Warto zwrócić jednak uwagę na sytuację, gdy mamy serwer postawiony na Apache’u. Po wejściu na adres mojastrona.pl następuje „chwilowe oczekiwanie” na to, aby user wpisał znak „/” – jak tego nie zrobi następuje przekierowanie na mojastrona.pl/ – ze slashem na końcu adresu url. Niekiedy czas oczekiwania na przekierowanie nie jest szybki i wtedy warto jest go poprawić – przyspieszając. Jednak w przeważającej części przypadków Google „radzi sobie” z takimi sytuacjami i sytuacja z podziałem PageRank’u „na części” dla adresów z „/” oraz bez „/” na końcu url’a nie ma miejsca.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Colin 11 kwietnia 2012, 0:15

http://blog.seo-profi.pl i https://blog.seo-profi.pl/ to akurat zawsze ten sam adres (widać na pasku stanu po najechaniu kursorem), bo ścieżka nie może być pusta. Google pokazuje zawsze wariant z /. Nie dochodzi do żadnych przekierowań ani opóźnień, a już na pewno nie mają prawa znajdować się tam różne strony.

To wszystko jest prawdą wyłącznie dla stron innych niż główna.

Aż wszedłem na YouTube i dałem minusa.

Seo-Profi 11 kwietnia 2012, 0:23

Dzięki Colin za zwrócenie uwagi.

ŁK 11 kwietnia 2012, 20:39

Nie zmienia to faktu, że był to problem który kiedyś zidentyfikowałem, lecz z różnych powodów nie poznałem jego rozwiązania. Dzięki!

Rafał Lysik 12 kwietnia 2012, 7:05

Myślę, że nie ma sensu rozwodzić się nad takimi szkopułami i zawsze brać wszystko na logikę.Adres ze slashem i bez i tak prowadzi do tej samej strony, a Google docenia różnorodność linków.
Pozdrawiam

Seo-Profi 12 kwietnia 2012, 7:47

Masz rcję, Rafał. Dopóki jednak w działaniach SEO bedzie brakowało takiego podejścia, dopóty Matt będzie miał o czym nagrywać filmiki a blogerzy będą mogli pisać :)

norbis 12 kwietnia 2012, 8:44

A co z katalogami, np. mojastrona.pl/katalog i mojastrona.pl/katalog/ – w takim przypadku także nie trzeba robić żadnego przekierowania?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Recenzja książki „Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów”. Danny Dover, Erik Dafforn

Niedawno w wydawnictwie Helion ukazała się bardzo ciekawa pozycja z z zakresu optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google -...

Zamknij