Wyszukiwarka Google

Czy powinniśmy używać nofollow w linkowaniu wewnętrznym

Temat rzeka. Zmiana sposobu postrzegania linków z atrybutem nofollow sprawiła, że teraz bardziej patrzymy się na to, ile mamy na stronie linków nofollow,z  prostej przyczyny – kiedyś taki link nie zabierał nam PageRanku, obecnie już tak. Często linki takie spotykane są także na naszych stronach w obrębie linków wewnętrznych. Czy słusznie?

W opinii Matta zdecydowanie lepiej jest poświęcać swój czas na tworzeniu nowej treści na stronie, dzięki której jest szansa na zdobycie wartościowych linków naturalnych, niż na obmyśliwaniu przepływu PageRank’u w obrębie naszej witryny.

Odpowiadając zaś precyzyjnie na postawione pytanie dowiadujemy się, że Matt nie użyłby dla linków wewnętrznych atrybutu nofollow.

Powód? PageRank  przemieszcza się w obrębie całej witryny, bazując na wewnętrznej strukturze linków. Dodając do linków wewnętrznych atrybut nofollow sprawiamy, że, po ostatnich zmianach w zakresie przekazywania PR po prostu będziemy tracić część naszego PageRank’u. I zamiast naturalnego krążenia PR w obrębie naszej witryny, pozwolimy najzwyczajniej w świecie … na „ucieczkę” jego części.

Dlatego przy linkowaniu wewnętrznym zalecane jest stosowanie linków dofollow. I tak powinniśmy robić. Z małymi wyjątkami, gdzie można zastanowić się nad wyłączeniem jakiś stron dla robotów, np. strony logowania; aczkolwiek jak mówi Matt „posiadanie zaindeksowanej strony logowania nie boli” :)

Już lepiej zmienić strukturę serwisu tak, aby na najważniejsze dla nas strony przepływało więcej PR – niż „bawić się” w nofollow dla linków wewnętrznych.

GD Star Rating
loading...
Czy powinniśmy używać nofollow w linkowaniu wewnętrznym, Czy powinniśmy używać nofollow w linkowaniu wewnętrznym, 9.7 out of 10 based on 3 ratings Czy powinniśmy używać nofollow w linkowaniu wewnętrznym

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *