Wyszukiwarka Google
28 stycznia 2011

Wielu początkujących webmasterów martwi się sytuacją, gdy w wynikach wyszukiwania pod dane słowo kluczowe ich serwis pojawia się nie pod stroną główną, ale pod konkretną, tematyczną stroną serwisu. Czy to dobrze, czy to źle – jest się czym martwić?
Odpowiedź jest prosta -oczywiście, że NIE.
Google w swoim zachowaniu dąży do tego, aby prezentować nam jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że algorytm nieustannie uczy się prezentowania osobom poszukującym informacji w sposób szybki i pewny. Jeżeli mamy np. serwis finansowy, zaś po wpisaniu frazy związanej np. z ubezpieczeniami komunikacyjnymi pojawia się on w SERPach pod podstroną traktującą ściśle o danym rodzaju ubezpieczeń to jest to sytuacja, którą w najmniejszym stopniu nie powinniśmy się martwić.
Nie jesteśmy w stanie zoptymalizować strony głównej serwisu pod każde możliwe zapytanie kierowane do Google. Nie o to chodzi. Strona główna ma być swojego rodzaju drogowskazem – dla użytkownika oraz dla robota – dzięki któremu obaj trafią szybciej tam, gdzie znajduje się źródło poszukiwanej informacji. Na stronie głównej może uda się nam zamieścić informację o ubezpieczeniach komunikacyjnych – ale jedynie w sposób „szczątkowy”. To podstrona, na której znajdą się obok prezentowanych usług także i np. porady czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, jest tą, na której Google powinno się skupić i to ona powinna zostać w optymalnym rozwiązaniu pokazana osobie poszukującej informacji w SERPach.
Oczywiście po ostatnich zmianach w Google możemy spokojnie zająć całe TOP4 dla danej frazy, co oznacza, że tylko 3 witryny mogą się znaleźć w TOP10 – czyli dla 7 nie ma już miejsca, nawet w TOP12.
Zatem … optymalizujmy witryny!

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii