Wyszukiwarka Google

Czy okienka wyskakujące (pop-ups) mają wpływ na kształtowanie się rankingu w Google

Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom – mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście warto zobaczyć, co odpowiedział Matt na pytanie związane z wpływem po-up’ów na pozycje w SERPach.

„Na naszej stronie zrezygnowaliśmy z okienek wyskakujących, uznając, że nie są one dobrze postrzegane przez użytkowników, ale później zauważyliśmy, że ilość stron na wizytę oraz pozycja stronyw  rankingu … spadły. Pytanie brzmi: Czy Google nagradza/karze za używanie na stronie okienek wyskakujących – mniej lub bardziej pośrednio?”

Jak odpowiada Matt, według jego najnowszej wiedzy na ten temat, Google ani nie karze, ani nie nagradza, w jakikolwiek sposób w wynikach wyszukiwania stron używających pop-up’ów. Użytkownicy (w tym i on sam) jednak ich nie lubią, więc spadek może być spowodowany tym, że nie linkują już oni do strony (z powodu po-up’ów) albo wychodzą z założenia, że strona w związku z posiadaniem opo-up’ów (lub under-up’ów) jest o niskiej zawartości merytorycznej i … informują swoich znajomych, aby na nią nie wchodzić. To sprawia, że spada liczba odwiedzających, a co za tym idzie (jeden z elementów wpływających na SERPy) także i pozycja w rankingu.

Jednak, jak jeszcze raz podkreśla Matt, pomimo tego, że nie zna każdej osoby z działu Search Quality, ani każdej rzeczy, którą się zajmują osoby w dziale Search Quality, okienka wyskakujące nie mają wpływu na ranking. CHOCIAŻ, jak przyznaje Matt, jest wiele próśb o to, aby w przyszłości tak było …


GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *