Wyszukiwarka Google
13 czerwca 2010

Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom – mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście warto zobaczyć, co odpowiedział Matt na pytanie związane z wpływem po-up’ów na pozycje w SERPach.

„Na naszej stronie zrezygnowaliśmy z okienek wyskakujących, uznając, że nie są one dobrze postrzegane przez użytkowników, ale później zauważyliśmy, że ilość stron na wizytę oraz pozycja stronyw  rankingu … spadły. Pytanie brzmi: Czy Google nagradza/karze za używanie na stronie okienek wyskakujących – mniej lub bardziej pośrednio?”

Jak odpowiada Matt, według jego najnowszej wiedzy na ten temat, Google ani nie karze, ani nie nagradza, w jakikolwiek sposób w wynikach wyszukiwania stron używających pop-up’ów. Użytkownicy (w tym i on sam) jednak ich nie lubią, więc spadek może być spowodowany tym, że nie linkują już oni do strony (z powodu po-up’ów) albo wychodzą z założenia, że strona w związku z posiadaniem opo-up’ów (lub under-up’ów) jest o niskiej zawartości merytorycznej i … informują swoich znajomych, aby na nią nie wchodzić. To sprawia, że spada liczba odwiedzających, a co za tym idzie (jeden z elementów wpływających na SERPy) także i pozycja w rankingu.

Jednak, jak jeszcze raz podkreśla Matt, pomimo tego, że nie zna każdej osoby z działu Search Quality, ani każdej rzeczy, którą się zajmują osoby w dziale Search Quality, okienka wyskakujące nie mają wpływu na ranking. CHOCIAŻ, jak przyznaje Matt, jest wiele próśb o to, aby w przyszłości tak było …


O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii