Wyszukiwarka Google
17 czerwca 2010

Problem zduplikowanej treści w obrębie jednej witryny i użycie do jego rozwiązania rel=canonical jest (już) czymś oczywistym. Co jednak, jak kilka stron jest podobnych – ale znajdujących na różnych witrynach? Oto pytanie, jakie zadano Mattowi w tej kwestii w kwietniu 2010.

„Jeżeli chciałbym rozpowszechniać na różnych domenach swoje artykuły, to czy mógłbym za pomocą rel=”canonical” wskazywać, który adres dla danej treści chcielibyśmy, aby został zaindeksowany?”

Według Matta takie działanie na pewno nie zaszkodzi i wcale nie byłby zdziwiony, gdyby to … zadziałało :).

Jeżeli rozpowszechniamy treść w Internecie, zwłaszcza podobną, w kilku miejscach, warto zawsze zawrzeć w niej link do oryginalnego źródła dokumentu, aby przy dwóch stronach o podobnym PageRanku, gdzie jedna linkuje do drugiej, ta z oryginalną treścią przekazywała więcej mocy (PageRanku) stronie docelowej.

Z tego samego powodu używanie rel=”canonical” w przypadku istnienia kilku witryn ze stronami o podobnej treści może być sygnałem dla wyszukiwarki, że oryginalna treść dokumentu jest zlokalizowana właśnie „tutaj”.

Matt uważa, że algorytm Google przeszedł już daleką drogę i potrafi uwzględnić rel=”canonical” we wzajemnych relacjach nie tylko dla stron w obrębie jednej witryny, ale i dla różnych domen.

Zobacz oryginalny materiał na YouTube.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *