Wyszukiwarka Google

Czy można używać rel=canonical przy publikacji artykułów na różnych stronach

Problem zduplikowanej treści w obrębie jednej witryny i użycie do jego rozwiązania rel=canonical jest (już) czymś oczywistym. Co jednak, jak kilka stron jest podobnych – ale znajdujących na różnych witrynach? Oto pytanie, jakie zadano Mattowi w tej kwestii w kwietniu 2010.

„Jeżeli chciałbym rozpowszechniać na różnych domenach swoje artykuły, to czy mógłbym za pomocą rel=”canonical” wskazywać, który adres dla danej treści chcielibyśmy, aby został zaindeksowany?”

Według Matta takie działanie na pewno nie zaszkodzi i wcale nie byłby zdziwiony, gdyby to … zadziałało :).

Jeżeli rozpowszechniamy treść w Internecie, zwłaszcza podobną, w kilku miejscach, warto zawsze zawrzeć w niej link do oryginalnego źródła dokumentu, aby przy dwóch stronach o podobnym PageRanku, gdzie jedna linkuje do drugiej, ta z oryginalną treścią przekazywała więcej mocy (PageRanku) stronie docelowej.

Z tego samego powodu używanie rel=”canonical” w przypadku istnienia kilku witryn ze stronami o podobnej treści może być sygnałem dla wyszukiwarki, że oryginalna treść dokumentu jest zlokalizowana właśnie „tutaj”.

Matt uważa, że algorytm Google przeszedł już daleką drogę i potrafi uwzględnić rel=”canonical” we wzajemnych relacjach nie tylko dla stron w obrębie jednej witryny, ale i dla różnych domen.

Zobacz oryginalny materiał na YouTube.

GD Star Rating
a WordPress rating system

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *