No właśnie, jak to właściwie jest?

Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły “postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na  description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy używać do zwracania uwagi na stronę przez osoby, przeglądające SERPy. Niby jest o tym wiadomo, ale nadal obserwuję próby “przeoptymalizowania” stron, poprzez upychanie w nim dziesiątek słów kluczowych. Jak to zatem jest właściwie?

W krótkim podsumowaniu tematu Matt zajmuje wyraźne stanowisko w zakresie obu wspomnianych meta tagów.

We don’t use meta keywords at all.

Mamy czarno na białym – nie wymaga chyba komentarza.

But we do use the meta description tag.

No i tutaj pojawia się pytanie – w jakim sensie? Otóż nie chodzi Mattowi o to, że teraz zamiast upychać słowa kluczowe w keywords należy “przenieść uwagę” na description. Nie. Meta tag description jest warty uwagi z innego powodu.

Jeżeli mamy dobrze opisaną stronę za pomocą tego tagu, zawiera on w sobie sensowny opis strony, korzyści, jakie może odnieść osoba odwiedzająca daną witryne – to wówczas taki wynik jest częściej klikany w SERPach. Jeżeli do pozyskiwania Klientów z Internetu podchodzimy nie pod kątem tylko pozycji, jaką zajmuje nasza strona na daną frazę,  ale konwersji – to w takiej sytuacji dobrze sformułowany meta tag description zapewni nam to z pewnością. A poprzez większą ilość odwiedzin zwrócimy Google uwagę na naszą stronę – co przełoży się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Matt tego nie powiedział wprost – ale dla mnie jest to tak logiczne, jak fakt, że po dniu następuje noc :)

Dziwię się trochę, że po raz kolejny jest ten temat poruszany, no ale patrząc się na to, co “wyrabiają” nie tylko webmasterzy, ale i firmy SEO ze stronami swoich Klientów, chyba dobrze, że temat jeszcze raz został podkreślony.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

6.5104

OPINIE I KOMENTARZE

Mati 29 marca 2012, 12:43

Tak w temacie opisów to wtyczka do WP – WordPress SEO (produkcji Yast) – ma fajną opcję do opisów stron/postów. Jak dodajemy opis (lub tytuł) to mamy live podgląd jak będzie wyglądać (lub ile się zmieści) w wynikach Google :]

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii