Optymalizacja stron, Wyszukiwarka Google

Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

No właśnie, jak to właściwie jest?

Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły „postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na  description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy używać do zwracania uwagi na stronę przez osoby, przeglądające SERPy. Niby jest o tym wiadomo, ale nadal obserwuję próby „przeoptymalizowania” stron, poprzez upychanie w nim dziesiątek słów kluczowych. Jak to zatem jest właściwie?

W krótkim podsumowaniu tematu Matt zajmuje wyraźne stanowisko w zakresie obu wspomnianych meta tagów.

We don’t use meta keywords at all.

Mamy czarno na białym – nie wymaga chyba komentarza.

But we do use the meta description tag.

No i tutaj pojawia się pytanie – w jakim sensie? Otóż nie chodzi Mattowi o to, że teraz zamiast upychać słowa kluczowe w keywords należy „przenieść uwagę” na description. Nie. Meta tag description jest warty uwagi z innego powodu.

Jeżeli mamy dobrze opisaną stronę za pomocą tego tagu, zawiera on w sobie sensowny opis strony, korzyści, jakie może odnieść osoba odwiedzająca daną witryne – to wówczas taki wynik jest częściej klikany w SERPach. Jeżeli do pozyskiwania Klientów z Internetu podchodzimy nie pod kątem tylko pozycji, jaką zajmuje nasza strona na daną frazę,  ale konwersji – to w takiej sytuacji dobrze sformułowany meta tag description zapewni nam to z pewnością. A poprzez większą ilość odwiedzin zwrócimy Google uwagę na naszą stronę – co przełoży się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Matt tego nie powiedział wprost – ale dla mnie jest to tak logiczne, jak fakt, że po dniu następuje noc :)

Dziwię się trochę, że po raz kolejny jest ten temat poruszany, no ale patrząc się na to, co „wyrabiają” nie tylko webmasterzy, ale i firmy SEO ze stronami swoich Klientów, chyba dobrze, że temat jeszcze raz został podkreślony.

GD Star Rating
loading...
Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?, Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?, 6.5 out of 10 based on 4 ratings Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Mati 29 marca 2012, 12:43

Tak w temacie opisów to wtyczka do WP – WordPress SEO (produkcji Yast) – ma fajną opcję do opisów stron/postów. Jak dodajemy opis (lub tytuł) to mamy live podgląd jak będzie wyglądać (lub ile się zmieści) w wynikach Google :]

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *