Optymalizacja stron, Wyszukiwarka Google

Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?

1 Komentarz

No właśnie, jak to właściwie jest?

Czas w Internecie biegnie bardzo szybko. Jeszcze parę lat temu meta tagi, a właściwie ich optymalizacja, były podstawą przy zapewnianiu stronie widoczności w Google. Ciągły „postęp” w technikach oszukiwania algorytmu sprawił, że od pewnego czasu Google nie zwraca już w ogóle uwagi ma meta tak keywords, a ibezpośrednio na  description zapewne także (tak odbieram słowa pracowników Google, zgodnie z którymi ten meta tag należy używać do zwracania uwagi na stronę przez osoby, przeglądające SERPy. Niby jest o tym wiadomo, ale nadal obserwuję próby „przeoptymalizowania” stron, poprzez upychanie w nim dziesiątek słów kluczowych. Jak to zatem jest właściwie?

W krótkim podsumowaniu tematu Matt zajmuje wyraźne stanowisko w zakresie obu wspomnianych meta tagów.

We don’t use meta keywords at all.

Mamy czarno na białym – nie wymaga chyba komentarza.

But we do use the meta description tag.

No i tutaj pojawia się pytanie – w jakim sensie? Otóż nie chodzi Mattowi o to, że teraz zamiast upychać słowa kluczowe w keywords należy „przenieść uwagę” na description. Nie. Meta tag description jest warty uwagi z innego powodu.

Jeżeli mamy dobrze opisaną stronę za pomocą tego tagu, zawiera on w sobie sensowny opis strony, korzyści, jakie może odnieść osoba odwiedzająca daną witryne – to wówczas taki wynik jest częściej klikany w SERPach. Jeżeli do pozyskiwania Klientów z Internetu podchodzimy nie pod kątem tylko pozycji, jaką zajmuje nasza strona na daną frazę,  ale konwersji – to w takiej sytuacji dobrze sformułowany meta tag description zapewni nam to z pewnością. A poprzez większą ilość odwiedzin zwrócimy Google uwagę na naszą stronę – co przełoży się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Matt tego nie powiedział wprost – ale dla mnie jest to tak logiczne, jak fakt, że po dniu następuje noc :)

Dziwię się trochę, że po raz kolejny jest ten temat poruszany, no ale patrząc się na to, co „wyrabiają” nie tylko webmasterzy, ale i firmy SEO ze stronami swoich Klientów, chyba dobrze, że temat jeszcze raz został podkreślony.

GD Star Rating
loading...
Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?, Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?, 6.5 out of 10 based on 4 ratings Czy meta tagi liczą się nadal dla Google?
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Mati 29 marca 2012, 12:43

Tak w temacie opisów to wtyczka do WP – WordPress SEO (produkcji Yast) – ma fajną opcję do opisów stron/postów. Jak dodajemy opis (lub tytuł) to mamy live podgląd jak będzie wyglądać (lub ile się zmieści) w wynikach Google :]

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron, Wyszukiwarka Google
Czy blokować przed Googlebotem wolno wczytujące się strony?

Szybkość wczytywania się stron jest czynnikiem rankującym w Google. Czy zatem należy zablokować wolniej wczytujące się strony przez odwiedzinami na...

Zamknij