Wyszukiwarka Google
16 czerwca 2011

Puls biznesu opublikował niedawno bardzo ciekawy artykuł, który z pewnością daje myślenia, ponieważ po przeczytaniu z pewnością zadamy sobie pytanie, czy mamy do czynienia na świecie z nową bańką internetową. Coraz wyższe wyceny spółek, coraz więcej przejęć – zachęcam do zapoznania się z poniższym zestawieniem, na którym znajdują się rozpoznawalne firmy z branży IT – oraz informacje na temat ich rocznych  przychodów, wyceny giełdowej oraz …. informacja, o ile wycena przekracza roczny przychód.

Weźmy znane w Polsce firmy:

Facebook – wyceniany jest 37,5x więcej niż … przychód roczny.

Groupon – 32,8x

LinkedIN – aż 45x!!

Na zestawieniu nie ma Skype’a, w przypadku którego wygląda to „znacznie lepiej” – w 2010 osiągnął przychód na poziomie 860 mln USD, kupiony został przez Microsoft za … 8,5 mld USD

Zdaję sobie sprawę, że prawdziwe okazje nie trafiają się codziennie. Jak pisałem niedawno w recenzji książki o kulisach powstania firmy Google wystarczyło niecałe 10 lat temu mieć milion dolarów, aby kupić od Larry’ego i Sergey’a firmę, ponieważ … chcieli skupić się na swoich doktoratach….

Warto jednak na spokojnie zastanowić się, czy czasem duże firmy nie wpadły w „spiralę zakupów” ulegając gorączce zakupów „za wszelką cenę”?

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Colin 16 czerwca 2011, 1:29

Odpowiedź na pytanie z tematu: nie. Sytuacja z lat 1995-2000 nigdy się nie powtórzy. Tamta bańka internetowa, często nazywana dot-com bubble, w dużym stopniu wynikała z faktu, że podstawowym sposobem nawigacji było wpisywanie [słowo kluczowe].com w pasku adresu. Zarówno właściciele serwisów, jak i inwestorzy przyjęli błędne założenie, że stan ten nigdy się nie zmieni.

Seo-Profi 16 czerwca 2011, 9:12

Na pewno inaczej podchodziły firmy do „zakupów”, to fakt. Liczby z zestawienia zrobiły jednak na mnie duże wrażenie – wszystko opiera się na prognozach. Facebook właśnie traci – mało bo mało, ale – użytkowników – osobiście uważam, że jest trochę przereklamowany i jego popularność przypomina mi popularność Naszej Klasy. Ile można czasu spędzać na Facebooku – przecież to byłoby totalne uzależnienie od jednego medium. Dlatego moim zdaniem Facebook jest przereklamowany – a że popularny, no cóż – ludzie idą za tłumem – „skoro on ma konto na FB, to i ja je założę”. Sam jednak odwiedzam je rzadko, ponieważ musiałby nie robić nic innego, tylko czytać tablicę. A życie to nie FB – to praca, czas wolny, rodzina. Dlatego „niech się FB cieszy” – i wykorzystuje dobre chwile…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii