Pytanie takie pojawiło się już w 2008 w jednym z wywiadów z Guglarzem. Stwierdził on wówczas, że jeżeli mówimy o linkowaniu naturalnym, gdzie mamy sytuację dwóch firm, prowadzących działalność suplementarną, np. sklep linkuje do strony przedstawiciela jednej z marek w nim oferowanych i na odwrót, to takie działania są naturalne z punktu widzenia algorytmu i strony nie powinny czuć się zagrożone ze strony Google.

Oczywiście, gdyby rzecz dotyczy stron o innej tematyce, np. strona o finansach jest zlinkowana ze stroną o tresurze psów – to taki przykład stanowi już naruszenie wytycznych i może prowadzić do nałożenia na stronę filtra – co jest logiczne :).

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

phelnik 20 czerwca 2010, 12:34

Mam tu pewne obawy co do dzialan algorytmu w ostatnim miesiacu, moze 2 miesiecach. Zwykle blogi tematyczne dawaly dobre rezultaty. Teraz z 6 na 6, ktore zrobilem, dostaly filtr za umieszczenie linka do strony z tej samej kategorii – i to na kilku godzinach!.
Zwiekszone ryzyko „otrzymania kary” mają – jakosci domeny, wiek witryny, linka na wszystkich podstronach (a nie przykladwo jednej).
Pozdrawiam

Seo-Profi 20 czerwca 2010, 13:42

Spóbuj może z ALT’em :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii