Wyszukiwarka Google
13 czerwca 2010

Jak wiemy, Google umożliwia zgłaszanie poprzez specjalny spam raport stron łamiących Wytyczne. Celem tego raportu nie jest „podkopywanie konkurencji”, co często ma )niestety) miejsce w naszym kraju, ale polepszanie wyników wyszukiwania. Analizując zgłoszenia pracownicy mogą wprowadzać poprawki w algorytmie, które sprawią, że zgłaszane strony, nie będą pojawiać się tak wysoko w SERPach w wyniku łamania Wytycznych.

Wokół spam raportu narosło wiele mitów, z których jeden jest dosyć ważny. Analizując wypowiedzi na forach, w tym Forum Google dla Webmasterów, widać, że często zgłaszanie stron nie skutkuje ich wykluczeniem z indeksu, jakby to sobie życzyli zgłaszający.

Zadano zatem Mattowi proste pytanie: „Czy w Google ktoś w ogóle czyta nasze spam raporty?”

TAK – jest zespół, całkiem spory, osób, które za to odpowiadają. Zespół dąży jednak przy analizie spam reportów do ustalania pewnych priorytetów, tzn. sprawdza, które naruszenia miałyby największy wpływ z punktu widzenia końcowego użytkownika.

Obok osób odpowiedzialnych za analizę spam reportów jest także … algorytm, za pomocą którego wyszukuje się spam dostępny nie tylko w języku angielskim (użytkownik pytał o język turecki). W zależności od języka inne kwestie pojawiają się w zgłoszeniach. W jednych językach bardziej spamuje się poprzez linki, w innych – inne kwestie występują częściej. Zadaniem zespołu jest dążenie do przedstawiania jak nalepszych wyników wyszukiwania we wszystkich językach :).


O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii