Wyszukiwarka Google

Czy ktoś w Google czyta spam raporty

Jak wiemy, Google umożliwia zgłaszanie poprzez specjalny spam raport stron łamiących Wytyczne. Celem tego raportu nie jest „podkopywanie konkurencji”, co często ma )niestety) miejsce w naszym kraju, ale polepszanie wyników wyszukiwania. Analizując zgłoszenia pracownicy mogą wprowadzać poprawki w algorytmie, które sprawią, że zgłaszane strony, nie będą pojawiać się tak wysoko w SERPach w wyniku łamania Wytycznych.

Wokół spam raportu narosło wiele mitów, z których jeden jest dosyć ważny. Analizując wypowiedzi na forach, w tym Forum Google dla Webmasterów, widać, że często zgłaszanie stron nie skutkuje ich wykluczeniem z indeksu, jakby to sobie życzyli zgłaszający.

Zadano zatem Mattowi proste pytanie: „Czy w Google ktoś w ogóle czyta nasze spam raporty?”

TAK – jest zespół, całkiem spory, osób, które za to odpowiadają. Zespół dąży jednak przy analizie spam reportów do ustalania pewnych priorytetów, tzn. sprawdza, które naruszenia miałyby największy wpływ z punktu widzenia końcowego użytkownika.

Obok osób odpowiedzialnych za analizę spam reportów jest także … algorytm, za pomocą którego wyszukuje się spam dostępny nie tylko w języku angielskim (użytkownik pytał o język turecki). W zależności od języka inne kwestie pojawiają się w zgłoszeniach. W jednych językach bardziej spamuje się poprzez linki, w innych – inne kwestie występują częściej. Zadaniem zespołu jest dążenie do przedstawiania jak nalepszych wyników wyszukiwania we wszystkich językach :).


GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *