Wyszukiwarka Google

Czy ktoś w Google czyta spam raporty

Brak komentarzy

Jak wiemy, Google umożliwia zgłaszanie poprzez specjalny spam raport stron łamiących Wytyczne. Celem tego raportu nie jest „podkopywanie konkurencji”, co często ma )niestety) miejsce w naszym kraju, ale polepszanie wyników wyszukiwania. Analizując zgłoszenia pracownicy mogą wprowadzać poprawki w algorytmie, które sprawią, że zgłaszane strony, nie będą pojawiać się tak wysoko w SERPach w wyniku łamania Wytycznych.

Wokół spam raportu narosło wiele mitów, z których jeden jest dosyć ważny. Analizując wypowiedzi na forach, w tym Forum Google dla Webmasterów, widać, że często zgłaszanie stron nie skutkuje ich wykluczeniem z indeksu, jakby to sobie życzyli zgłaszający.

Zadano zatem Mattowi proste pytanie: „Czy w Google ktoś w ogóle czyta nasze spam raporty?”

TAK – jest zespół, całkiem spory, osób, które za to odpowiadają. Zespół dąży jednak przy analizie spam reportów do ustalania pewnych priorytetów, tzn. sprawdza, które naruszenia miałyby największy wpływ z punktu widzenia końcowego użytkownika.

Obok osób odpowiedzialnych za analizę spam reportów jest także … algorytm, za pomocą którego wyszukuje się spam dostępny nie tylko w języku angielskim (użytkownik pytał o język turecki). W zależności od języka inne kwestie pojawiają się w zgłoszeniach. W jednych językach bardziej spamuje się poprzez linki, w innych – inne kwestie występują częściej. Zadaniem zespołu jest dążenie do przedstawiania jak nalepszych wyników wyszukiwania we wszystkich językach :).


GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Ilość zmian w algorytmie Google w 2009. Czy treść nadal jest ważna?

Świetne pytanie zadano niedawno Mattowi. Dotyczyło ono, obok pytań o ilość zmian w algorytmie w 2009, także bardzo ważnej kwestii:...

Zamknij