Wyszukiwarka Google
22 czerwca 2010

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna – kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na trwały wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Jednak na forach nadal pojawia się wiele wątków, gdzie ich autorzy twierdzą, że jest wręcz odwrotnie – że widać wyraźnie, jak strona idzie w górę w SERPach przy aktywnej kampanii Adwords oraz  jak spada po jej wyłączeniu. Jak to jest naprawdę i skąd biorą się takie opinie?

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta. Osoby uważające, że Adwords wpływa na SEO, mylą po prostu dwie kwestie: CHWILOWY wpływ kampanii w linkach sponsorowanych na  pozycję w indeksie spowodowany częstszymi zmianami na stronie, a co za tym idzie częstszymi wizytami Goglebota, z DZIAŁANIAMI SEO.

Jeżeli prowadzimy dla strony kampanię Adwords, to poprzez dopasowanie treści na stronie „zmuszamy” robota do częstszych wizyt na stronie. Ponieważ częstotliwość zmian jest jednym z  czynników, który ma znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w rankingu, strona internetowa, dla której prowadzona jest kampania Adwords, może zaliczyć pewne wzrosty w SERPach, w stosunku do pozycji zajmowanych przed rozpoczęciem kampanii.

Należy jednak podkreślić, że nie jest to efekt trwały i po zakończeniu kampanii strona wraca na „swoje miejsce”, zatem o wpływie linków sponsorowanych na SEO nie możemy mówić.  SEO to działania długofalowe, których celem jest TRWAŁE zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Kampania Adwords nam tego nie zapewni.

W końcu, jakby tak było naprawdę, to byłaby to zwyczajna sprzedaż linków pozycjonujących, a to jest przecież sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów :).

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

padik 16 października 2012, 21:14

Od ok roku strona na jedną frazę zajmowała niezmiennie pierwsze miejsce. Po kampanii Adwords i jej zakończeniu zaczęła spadać na wszystkie frazy kluczowe. Zobaczymy ile potrwa odbudowa ale niewątpliwie jest to efekt kampanii. Jak widać mało ciekawy..

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 22:17

Juz w kilku miejscach się spotkałem ze stwierdzeniem, że Adwords ma wpływ na pozycję w SERPach. Może nie bezpośredni – ale pośredni na pewno jest. Wystarczy np. że dzięki Adwordsom zdobywa się linki lub ludzie potem wpisują nazwę firmy w wyszukiwarkę i wchodza na stronę – już nie z linków sponsorowanych, ale z organika…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii