Wyszukiwarka Google

Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

2 komentarze

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna – kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na trwały wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Jednak na forach nadal pojawia się wiele wątków, gdzie ich autorzy twierdzą, że jest wręcz odwrotnie – że widać wyraźnie, jak strona idzie w górę w SERPach przy aktywnej kampanii Adwords oraz  jak spada po jej wyłączeniu. Jak to jest naprawdę i skąd biorą się takie opinie?

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta. Osoby uważające, że Adwords wpływa na SEO, mylą po prostu dwie kwestie: CHWILOWY wpływ kampanii w linkach sponsorowanych na  pozycję w indeksie spowodowany częstszymi zmianami na stronie, a co za tym idzie częstszymi wizytami Goglebota, z DZIAŁANIAMI SEO.

Jeżeli prowadzimy dla strony kampanię Adwords, to poprzez dopasowanie treści na stronie „zmuszamy” robota do częstszych wizyt na stronie. Ponieważ częstotliwość zmian jest jednym z  czynników, który ma znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w rankingu, strona internetowa, dla której prowadzona jest kampania Adwords, może zaliczyć pewne wzrosty w SERPach, w stosunku do pozycji zajmowanych przed rozpoczęciem kampanii.

Należy jednak podkreślić, że nie jest to efekt trwały i po zakończeniu kampanii strona wraca na „swoje miejsce”, zatem o wpływie linków sponsorowanych na SEO nie możemy mówić.  SEO to działania długofalowe, których celem jest TRWAŁE zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Kampania Adwords nam tego nie zapewni.

W końcu, jakby tak było naprawdę, to byłaby to zwyczajna sprzedaż linków pozycjonujących, a to jest przecież sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów :).

GD Star Rating
loading...
Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony, Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony, 9.0 out of 10 based on 2 ratings Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

padik 16 października 2012, 21:14

Od ok roku strona na jedną frazę zajmowała niezmiennie pierwsze miejsce. Po kampanii Adwords i jej zakończeniu zaczęła spadać na wszystkie frazy kluczowe. Zobaczymy ile potrwa odbudowa ale niewątpliwie jest to efekt kampanii. Jak widać mało ciekawy..

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 22:17

Juz w kilku miejscach się spotkałem ze stwierdzeniem, że Adwords ma wpływ na pozycję w SERPach. Może nie bezpośredni – ale pośredni na pewno jest. Wystarczy np. że dzięki Adwordsom zdobywa się linki lub ludzie potem wpisują nazwę firmy w wyszukiwarkę i wchodza na stronę – już nie z linków sponsorowanych, ale z organika…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Czy konkurencja może zaszkodzić pozycji strony w Google

Temat pojawia się dosyć często na forach internetowych i jak to bywa są zwolennicy zarówno odpowiedzi NIE, jak i TAK....

Zamknij