Wyszukiwarka Google

Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna – kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na trwały wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Jednak na forach nadal pojawia się wiele wątków, gdzie ich autorzy twierdzą, że jest wręcz odwrotnie – że widać wyraźnie, jak strona idzie w górę w SERPach przy aktywnej kampanii Adwords oraz  jak spada po jej wyłączeniu. Jak to jest naprawdę i skąd biorą się takie opinie?

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta. Osoby uważające, że Adwords wpływa na SEO, mylą po prostu dwie kwestie: CHWILOWY wpływ kampanii w linkach sponsorowanych na  pozycję w indeksie spowodowany częstszymi zmianami na stronie, a co za tym idzie częstszymi wizytami Goglebota, z DZIAŁANIAMI SEO.

Jeżeli prowadzimy dla strony kampanię Adwords, to poprzez dopasowanie treści na stronie „zmuszamy” robota do częstszych wizyt na stronie. Ponieważ częstotliwość zmian jest jednym z  czynników, który ma znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w rankingu, strona internetowa, dla której prowadzona jest kampania Adwords, może zaliczyć pewne wzrosty w SERPach, w stosunku do pozycji zajmowanych przed rozpoczęciem kampanii.

Należy jednak podkreślić, że nie jest to efekt trwały i po zakończeniu kampanii strona wraca na „swoje miejsce”, zatem o wpływie linków sponsorowanych na SEO nie możemy mówić.  SEO to działania długofalowe, których celem jest TRWAŁE zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Kampania Adwords nam tego nie zapewni.

W końcu, jakby tak było naprawdę, to byłaby to zwyczajna sprzedaż linków pozycjonujących, a to jest przecież sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów :).

GD Star Rating
loading...
Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony, Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony, 9.0 out of 10 based on 2 ratings Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

padik 16 października 2012, 21:14

Od ok roku strona na jedną frazę zajmowała niezmiennie pierwsze miejsce. Po kampanii Adwords i jej zakończeniu zaczęła spadać na wszystkie frazy kluczowe. Zobaczymy ile potrwa odbudowa ale niewątpliwie jest to efekt kampanii. Jak widać mało ciekawy..

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 22:17

Juz w kilku miejscach się spotkałem ze stwierdzeniem, że Adwords ma wpływ na pozycję w SERPach. Może nie bezpośredni – ale pośredni na pewno jest. Wystarczy np. że dzięki Adwordsom zdobywa się linki lub ludzie potem wpisują nazwę firmy w wyszukiwarkę i wchodza na stronę – już nie z linków sponsorowanych, ale z organika…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *