Wyszukiwarka Google
21 czerwca 2010

Temat pojawia się dosyć często na forach internetowych i jak to bywa są zwolennicy zarówno odpowiedzi NIE, jak i TAK. Jakie jest moje zdanie?

Wielokrotnie pytano o to samego Guglarza, jak i Matt poświęcił trochę uwagi w jednym ze swoim klipów opublikowanych na YouTube (na kanale WebmasterHelp). Odpowiedź, jaka padała, była zawsze i niezmiennie ta samo – „konkurencja nie może wpłynąć na pozycję Twojej strony w SERPach poprzez stosowanie niedozwolonych praktyk, np. linkując Twoją stronę SWLami (systemami wymiany linków)”. Argumentowano to w ten sposób, że gdyby było to możliwe, to wyniki wyszukiwania można było w łatwy sposób manipulować, a to nie jest to, co interesowałoby Google.

Przychylam się do tej opinii i podobnie jak Matt czy Guglarz zawsze radzę skupić się bardziej na na zawartości merytorycznej swojego serwisu. A jak widzimy nagle „dziwne linki” prowadzące do naszej witryny, to … powinniśmy się cieszyć, ponieważ jest to znak, że konkurencja „przestała nas lubić” :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii