Zobaczmy dzisiaj, jak Matt odpowiada na pytanie odnośnie rzekomego wpływu dużej ilości linków przychodzących do naszej strony na jej pozycję w indeksie Google.
“Czy jest coś takiego, jak tworzenie zbyt dużej ilości odnośników, przy promowaniu strony zgodnie z Wytycznymi Google dla Webmasterów”? Tzn. czy można dostać bana linkując zbyt agresywnie, ale zgodnie z Wytycznymi”?
Odpowiedź brzmi – NIE – o ile “zdobywasz te linki w sposób naturalny”.
Matt jako przykłady podaje takie serwisy jak Facebook czy Twitter, do których linkuje dużo osób, ponieważ znajdują one na tych stronach przydatne informacje, ponieważ je … lubią i linkują do nich ze względu na treści jakie tam znajdują.
Aby osiągnąć sukces mierzony dużą ilością odwiedzin, warto posłużyć się tzw. marketingiem szeptanym (społecznościowym) i stworzyć taką stronę, do której ludzie będą sami linkować i jeszcze informować o tym znajomych za pomocą emaili itp. Dlatego przy interesującym kontencie należy “zdobywać tyle linków, ile tylko można – i nie ma się czego obawiać w tym zakresie”.
Zobacz odpowiedź na pytanie w oryginale.