22 czerwca 2010 | Aktualizacja: 4 lutego 2014
Optymalizacja stron

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest bardzo prosta – nie jest.

U podstaw zdobywania popularności strony w Google leży zdobywanie linków przychodzących. Im więcej jest tych linków, tym lepiej, ale … niekoniecznie sama ich ilość przekłada się na wyższą pozycję strony w indeksie.

Ilość linków musi iść w parze z ich jakością, tzn. np. jeżeli mamy stronę o fotografii cyfrowej, większą wartość dla naszej strony będzie miał link umieszczony np. na blogu fotograficznym, niż w katalogu stron budowlanych. Tematyczność stron linkujących ma duże znaczenie dla strony linkowanej.

Linki mamy zdobywać naturalnie, tzn. to użytkownicy mają umieszczać je do naszej strony, jeżeli uznają, że jej zawartość merytoryczna stoi na wysokim poziomie. Oznacza to, że anchortext nie zawsze będzie taki sam, powinien się różnicować. Takie same linki to sygnał dla wyszukiwarki, że ktoś „mocno pracuje nad promocją serwisu” :)

Jest rzeczą naturalną, że w przypadku np. bloga o przepisach kulinarnych, anchortext „przepisy kulinarne” nie powinien być jedynym. Jedne osoby będą polecać np. przepis na placek ze śliwkami, inne – gulasz po węgiersku. W pierwszym przypadku zatem anchortext do strony o przepisie na placek będzie z pewnością wyglądał tak: „przepis na placek ze śliwkami”, w drugim – np. „gulasz po węgiersku”. Ponadto link będzie prowadził nie do strony głównej, tylko do poszczególnych stron z danym przepisem. To też jest bowiem częsty błąd – linkowanie TYLKO strony głównej. Każdy chyba przyzna, że nie jest to naturalne? :)

Mam nadzieję, że udało się za pomocą kilku przykładów odpowiedzieć wyczerpująco na pytanie. W przypadku uwag zachęcam do komentowania wpisu.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Czy jeden anchortext w linkach przychodzących jest bezpieczny dla strony

9.0101

OPINIE I KOMENTARZE

Tomek 2 lipca 2011, 9:39

Podejrzewałem właśnie, że nie warto pozycjonować się na jeden zwrot w anchor-linkach. U mnie jest mieszanka. Ale moje strona ciągle pływa w wynikach i tak od przeszło 3lat. Skacze i skacze.

Seo-Profi 2 lipca 2011, 10:45

Musiałbyś sprawdzić sobie stronę, konkurencję itp. itd. Z moich obserwacji, jak strona jest prowadzona właściwie, to idzie w górę – szarpie SERPy, bo to normalne, że nie ma linii prostej, ale ja nie widzę na stronach jakiś drastycznych skoków….

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii