16 marca 2011
Wyszukiwarka Google

Coraz więcej osób posługuje się telefonami komórkowymi czy smartfonami. Dla ich wygody coraz więcej webmasterów tworzy wersje strony dopasowane pod te urządzenia: lżejsze, bardziej przejrzyste.

Pojawia się pytanie – czy skoro jest to praktycznie to samo, z punktu widzenia treści, czy tworzy to duplicate content – z możliwym zagrożeniem dla “podstawowej wersji strony”?

Oprócz “podstawowej wersji” Googlebota, istnieje też jego “mobilna odmiana” – GoogleBot Mobile. Jeżeli tworzymy stronę dla użytkowników mobilnych można przedstawiać mu ją przedstawiać, podczas, gdy GoogleBotowi będziemy prezentować “standardową witrynę”. Dobrze jest obie wersje strony umieścić na osobnych adresach, w celu zachowania porządku – coraz częściej jest to strona tworzona na subdomenie “m” – skrót od “mobile”.

Co do samego cloakingu – nie będzie on miał miejsca i nie ma co się o to martwić, z prostego powodu. Nie przedstawiamy innej wersji strony robotowi, a innej człowiekowi.

Na pewno warto zapoznać się z wpisem ba Webmaster Central Blog’u, w którym zawarte są wskazówki, jak pomóc Google indeksować mobilną wersję strony.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii