Wyszukiwarka Google

Czy indeksowanie wersji strony dla urządzeń mobilnych tworzy duplicate content

Coraz więcej osób posługuje się telefonami komórkowymi czy smartfonami. Dla ich wygody coraz więcej webmasterów tworzy wersje strony dopasowane pod te urządzenia: lżejsze, bardziej przejrzyste.

Pojawia się pytanie – czy skoro jest to praktycznie to samo, z punktu widzenia treści, czy tworzy to duplicate content – z możliwym zagrożeniem dla „podstawowej wersji strony”?

Oprócz „podstawowej wersji” Googlebota, istnieje też jego „mobilna odmiana” – GoogleBot Mobile. Jeżeli tworzymy stronę dla użytkowników mobilnych można przedstawiać mu ją przedstawiać, podczas, gdy GoogleBotowi będziemy prezentować „standardową witrynę”. Dobrze jest obie wersje strony umieścić na osobnych adresach, w celu zachowania porządku – coraz częściej jest to strona tworzona na subdomenie „m” – skrót od „mobile”.

Co do samego cloakingu – nie będzie on miał miejsca i nie ma co się o to martwić, z prostego powodu. Nie przedstawiamy innej wersji strony robotowi, a innej człowiekowi.

Na pewno warto zapoznać się z wpisem ba Webmaster Central Blog’u, w którym zawarte są wskazówki, jak pomóc Google indeksować mobilną wersję strony.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *