Branża SEO
3 lutego 2012

Od czasu do czasu niektóre firmy SEO próbują pozyskać Klientów na swoje usługi SEO posługując się przy okazji ich reklamowania sformułowaniami z zakresu „certyfikatów”.

Jak to wygląda w praktyce – czy Google wydaje takie certyfikaty? Czy w ogóle ktoś to robi?

Należy wyraźnie podkreślić, że Google nie zajmuje się wydawaniem żadnych certyfikatów SEO. Wydaje, i owszem – ale z innych zakresów, jak np. Adwords. Nie słyszałem także do tej pory o żadnej instytucji/stowarzyszeniu, które by się zajmowało wydawaniem takich certyfikatów – mam na myśli certyfikowany ośrodek (przez kogo jednak?) – ponieważ sam np. mógłbym takie coś też zacząć wydawać  :). Istnieją – nawet obecnie na rynku – próby stworzenia tego typu idei, jednak jak na razie nie powstał taki ośrodek, który zajmowałby się wydawaniem firmom zajmującym się pozycjonowaniem certyfikatów SEO.

Dlaczego o tym piszę? Otóż dlatego, że od czasu do czasu znajdzie się firma, niekiedy dużą, która wykorzystując grę słów chce podkreślić to, że jest (przez Google – nie pisze tego wyraźnie, ale wiadomo, o co chodzi) certyfikowana. Z reguły takie praktyki stosowane są w sytuacji, gdy taka firma posiada certyfikat np. w zakresie Adwords. Wówczas reklamowanie się jako firma (w domyśle) SEO posiadająca certyfikat jest z jednej strony zgodne z prawdą – dlaczego jednak pojawia się w kontekście pozycjonowania? Jeżeli ktoś ma certyfikat z języka angielskiego i prowadzi dwie firmy – szkołę językową oraz warsztat samochodowy – to czy reklamowanie warsztatu samochodowego jako „certyfikowanego” jest robieniem Klienta, mówiąc potocznie, „w konia”? O etyce zawodowej już nie wspominam…

Moim zdaniem jest – dlatego warto o tym mówić, pisać i uświadamiać.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Karlosky 3 lutego 2012, 22:21

Dobrze powiedziane. Niestety, klientom to i tak nie robi różnicy. „Certyfikat Google” robi wrażenie… ;)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii