Etyka branży SEO

Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron

Od czasu do czasu niektóre firmy SEO próbują pozyskać Klientów na swoje usługi SEO posługując się przy okazji ich reklamowania sformułowaniami z zakresu „certyfikatów”.

Jak to wygląda w praktyce – czy Google wydaje takie certyfikaty? Czy w ogóle ktoś to robi?

Należy wyraźnie podkreślić, że Google nie zajmuje się wydawaniem żadnych certyfikatów SEO. Wydaje, i owszem – ale z innych zakresów, jak np. Adwords. Nie słyszałem także do tej pory o żadnej instytucji/stowarzyszeniu, które by się zajmowało wydawaniem takich certyfikatów – mam na myśli certyfikowany ośrodek (przez kogo jednak?) – ponieważ sam np. mógłbym takie coś też zacząć wydawać  :). Istnieją – nawet obecnie na rynku – próby stworzenia tego typu idei, jednak jak na razie nie powstał taki ośrodek, który zajmowałby się wydawaniem firmom zajmującym się pozycjonowaniem certyfikatów SEO.

Dlaczego o tym piszę? Otóż dlatego, że od czasu do czasu znajdzie się firma, niekiedy dużą, która wykorzystując grę słów chce podkreślić to, że jest (przez Google – nie pisze tego wyraźnie, ale wiadomo, o co chodzi) certyfikowana. Z reguły takie praktyki stosowane są w sytuacji, gdy taka firma posiada certyfikat np. w zakresie Adwords. Wówczas reklamowanie się jako firma (w domyśle) SEO posiadająca certyfikat jest z jednej strony zgodne z prawdą – dlaczego jednak pojawia się w kontekście pozycjonowania? Jeżeli ktoś ma certyfikat z języka angielskiego i prowadzi dwie firmy – szkołę językową oraz warsztat samochodowy – to czy reklamowanie warsztatu samochodowego jako „certyfikowanego” jest robieniem Klienta, mówiąc potocznie, „w konia”? O etyce zawodowej już nie wspominam…

Moim zdaniem jest – dlatego warto o tym mówić, pisać i uświadamiać.

GD Star Rating
loading...
Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron, Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron, 9.0 out of 10 based on 1 rating Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Karlosky 3 lutego 2012, 22:21

Dobrze powiedziane. Niestety, klientom to i tak nie robi różnicy. „Certyfikat Google” robi wrażenie… ;)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *