Branża SEO

Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron

1 Komentarz

Od czasu do czasu niektóre firmy SEO próbują pozyskać Klientów na swoje usługi SEO posługując się przy okazji ich reklamowania sformułowaniami z zakresu „certyfikatów”.

Jak to wygląda w praktyce – czy Google wydaje takie certyfikaty? Czy w ogóle ktoś to robi?

Należy wyraźnie podkreślić, że Google nie zajmuje się wydawaniem żadnych certyfikatów SEO. Wydaje, i owszem – ale z innych zakresów, jak np. Adwords. Nie słyszałem także do tej pory o żadnej instytucji/stowarzyszeniu, które by się zajmowało wydawaniem takich certyfikatów – mam na myśli certyfikowany ośrodek (przez kogo jednak?) – ponieważ sam np. mógłbym takie coś też zacząć wydawać  :). Istnieją – nawet obecnie na rynku – próby stworzenia tego typu idei, jednak jak na razie nie powstał taki ośrodek, który zajmowałby się wydawaniem firmom zajmującym się pozycjonowaniem certyfikatów SEO.

Dlaczego o tym piszę? Otóż dlatego, że od czasu do czasu znajdzie się firma, niekiedy dużą, która wykorzystując grę słów chce podkreślić to, że jest (przez Google – nie pisze tego wyraźnie, ale wiadomo, o co chodzi) certyfikowana. Z reguły takie praktyki stosowane są w sytuacji, gdy taka firma posiada certyfikat np. w zakresie Adwords. Wówczas reklamowanie się jako firma (w domyśle) SEO posiadająca certyfikat jest z jednej strony zgodne z prawdą – dlaczego jednak pojawia się w kontekście pozycjonowania? Jeżeli ktoś ma certyfikat z języka angielskiego i prowadzi dwie firmy – szkołę językową oraz warsztat samochodowy – to czy reklamowanie warsztatu samochodowego jako „certyfikowanego” jest robieniem Klienta, mówiąc potocznie, „w konia”? O etyce zawodowej już nie wspominam…

Moim zdaniem jest – dlatego warto o tym mówić, pisać i uświadamiać.

GD Star Rating
loading...
Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron, Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron, 9.0 out of 10 based on 1 rating Czy Google wydaje firmom certyfikaty SEO na pozycjonowanie stron
autor 1378 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Karlosky 3 lutego 2012, 22:21

Dobrze powiedziane. Niestety, klientom to i tak nie robi różnicy. „Certyfikat Google” robi wrażenie… ;)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Branża SEO
Firma SEO też musi czytać umowę o pozycjonowanie – niekiedy Klienci mają ciekawe pomysły

Dosłownie przed chwilą dostałem zapytanie o pozycjonowanie, w którym zaintrygowało mnie coś - a właściwie jedno zdanie Proszę o potwierdzenie,...

Zamknij