Wyszukiwarka Google
20 marca 2013
Google web fonts

Pytanie, które tym razem zadano Mattowi, brzmiało w tłumaczeniu (niedosłownym):

Usunąłem sporo tekstu ze strony i zastąpiłem go grafikami. Współczynnik odrzuceń znacznie spadł, konwersje i czas pobytu na stronie jednak wzrosły. Pytanie – czy Google nadal potrzebuje tekstu, aby zrozumieć zawartość witryny?

Odpowiedź Matta jest krótka – Tak.  Nawet, jak strona składa się z samej grafiki, to są sposoby na to, aby ją uczynić lepiej „przyswajalną” przez wyszukiwarkę. Alt, tytuł zdjęcia, tekst obok zdjęcia (Matt nie wspomniał nic o nazwie pliku – przypadek czy przeoczenie?). Zdaniem Matta czas pobytu i konwersje wzrosły raczej z innego powodu – strona stała się bardziej ładna, zapewne przejrzysta, przez co ludzie dłużej na niej przebywają.

Wiele osób decyduje się na grafiki np. w obrębie nagłówków, aby uczynić swoją stronę inną/bardziej profesjonalną. Jeżeli chcemy pójść w tą stronę to lepiej zamiast grafik skorzystać z darmowych fontów, które nie tylko wyglądają lepiej niż zwykły tekst, ale także z drugiej strony teksty w nich napisane są bez problemu indeksowane przez Google. Na chwile nagrywania filmiku było ich 521 – obecnie widzę już 622; wszystkie zobaczysz tutaj.A klikając w poniższą miniaturkę można zobaczyć kilka przykładów:

Google web fonts

Dlatego Matt zatem nie zaleca całkowitego pozbycia się tekstu i zastąpienia go grafikami. Jeżeli już chcemy mieć nieszablonowe czcionki, skorzystajmy z jednego z kilkuset fontów dostępnych na stronie Google. W ten sposób zarówno strona będzie nieszablonowa – jak i jednocześnie łatwa „w odczycie i zrozumieniu” dla Googlebota.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Adam 20 marca 2013, 22:59

Czyli mam rozumieć, że google czyta grafiki? Opłaca się więc na zdjęciach umieszczać napis, np. „tanie opony”?

Sebastian Miśniakiewicz 21 marca 2013, 15:19

Nie, tego nie czyta.
Jeszcze :)

Czytelnik 21 marca 2013, 13:23

Witam,

chyba trochę błędów logiczno-stylistycznych wdarło się w treść.
Brzmi trochę jak „za a nawet przeciw” ;)

Sebastian Miśniakiewicz 21 marca 2013, 15:12

Wskaż, to poprawię :)

Marta 21 marca 2013, 23:57

Kurcze Sebastian – ale ciekawy blog:) na pewno będę częstym gościem, bo jestem samozwańczym „pozycjonerem”;) własnych stron;)
Czyli powiedzmy, że wstawiam zdjęcie na stronę: w jakich miejscach powinnam umieścić tekst, żeby maksymalnie wyzyskać pozycjonerki potencjał zdjęcia? Wiem na pewno, że w tekście alternatywnym, a co z etykietą do zdjęcia? Czy jest lepsza, niż zwykły podpis pod zdjęciem? będę wdzięczna za odpowiedź:)

Sebastian Miśniakiewicz 22 marca 2013, 6:36

Dzięki za feedback co do bloga:)
Etykietą? Co masz na mysli? Title? Bo ono sie nie liczy

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii