Optymalizacja stron, Search Console

Czy Google używa geo tagów do budowania SERPów

Niedawno trafiłem na stronę, która stosuje geo tagi.Przyjmuja one postać np.

<meta name=”geo.placename” content=”United States” />
<meta name=”geo.position” content=”x;x” />
<meta name=”geo.region” content=”usa” />
<meta name=”ICBM” content=”x,x” />

Ponieważ nie używałem ich do tej pory zacząłem szukać informacji na ich temat, łącznie z najważniejszą – „co na to Google”?

Informację o geo tagach można znaleźć np. tutaj.

Jeżeli chodzi o Google to już w 2009 roku Matt Cutts wypowiedział się na ten temat. Google, zamiast patrzyć się na geo tagi, zwraca uwagę na takie elementy, jak adres IP strony, gTLD czy ccTLS

Do grupy domen gTLD = generic top-level domain – zaliczamy te z rozszerzeniem com, info, net oraz org.

Jeżeli chodzi o domeny ccTLD – czyli country code top-level domain – w „naszym przypadku” domeny z końcówką”.pl”

W Narzędziach Google dla Webmasterów można gTLD doprecyzować – i wskazać, że dana domena .com należy „terytorialnie” do Australii. Wystarczy wejść w konfiguracja/Ustawienia – a następnie zaznaczyć „tick’a” i wybrać rejon/kraj, do którego ma się odnosić wybrana domena.

Matt mówiąc o możliwym wpływie geo tagów na pozycje strony w SERPach formułuje stwierdzenie w następujący sposób

we don’t tend to give those as much weight, if at all

To „if at all” mówi dla mnie najwięcej.

Jakie jest Wasze doświadczenie w tym zakresie? Czy ktoś przeprowadzał jakieś testy z geo tagami pod kątem Google?

Znalazłem jeszcze wypowiedź JohnaMu, która potwierdza fakt ignorowania geo tagów

We generally ignore geo-meta tags like that because we’ve found that they’re generally incorrect (copy & pasted from a template, etc).

GD Star Rating
loading...
Czy Google używa geo tagów do budowania SERPów, Czy Google używa geo tagów do budowania SERPów, 7.0 out of 10 based on 2 ratings Czy Google używa geo tagów do budowania SERPów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Przemek Sztal 11 maja 2012, 13:52

[OT]
Aktualizacje algorytmów, walka ze spamem, a Matt chudnie w oczach ;)
[/OT]

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *