Branża SEO

Czy Google obawia się wprowadzenia certyfikatów SEO

Dobre pytanie :)

Google de facto nie posiada samo takich programów. Owszem, „wspiera” firmy zajmujące się prowadzeniem kampanii w linkach sponsorowanych (Adwords). Dzięki systemowi certyfikacji można w łatwy sposób sprawdzić kompetencje danej firmy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w Google. Ma się też pewność, że taka instytucja zna zasady rządzące w linkach sponsorowanych oraz że jest na bieżąco z aktualnymi trendami (uczestnictwo wymusza na partnerach ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji).

Certyfikacja pod kątem SEO, jest – cytując słowa Matta – sprawą już odrobinę „drażliwą”. Wiele firm SEO „nie miałoby ochoty” w ogóle widzieć takich certyfikatów („po co…”). Prędzej czy później, patrząc się na to oczami Google, okazałoby się, że jakaś agencja/firma szczycąca się takim certyfikatem, stosuje techniki black hat, co niewątpliwie nie byłoby powodem do dumy dla Google, jako instytucji, która stworzyłaby taki system.

Należy zatem wątpić, czy Google kiedykolwiek wyjdzie z inicjatywą ustanowienia systemu certyfikacji pod kątem SEO (jak to jest zrobione np. w przypadku Adwords’ów). Z punktu widzenia Klientów warto niewątpliwie pytać przy wyborze firmy SEO o referencje, prosić o przykłady wykonanych prac – aby uniknąć sytuacji, gdzie zwiążemy się z firmą, która potrafi (są takie!) złamać wszystkie wytyczne Google w tym zakresie.

Warto sprawdzić, jak długo działa firma na rynku, jakie techniki stosuje, czy oferuje usługi tylko stricte usługi SEO – czy może SEM (marketingu w wyszukiwarkach)? Warto przejrzeć też przez wyborem Wytyczne Google dla Webmasterów, aby móc właściwie przygotować się do dokonania właściwego wyboru.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *