Branża SEO

Czy Google obawia się wprowadzenia certyfikatów SEO

Brak komentarzy

Dobre pytanie :)

Google de facto nie posiada samo takich programów. Owszem, „wspiera” firmy zajmujące się prowadzeniem kampanii w linkach sponsorowanych (Adwords). Dzięki systemowi certyfikacji można w łatwy sposób sprawdzić kompetencje danej firmy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w Google. Ma się też pewność, że taka instytucja zna zasady rządzące w linkach sponsorowanych oraz że jest na bieżąco z aktualnymi trendami (uczestnictwo wymusza na partnerach ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji).

Certyfikacja pod kątem SEO, jest – cytując słowa Matta – sprawą już odrobinę „drażliwą”. Wiele firm SEO „nie miałoby ochoty” w ogóle widzieć takich certyfikatów („po co…”). Prędzej czy później, patrząc się na to oczami Google, okazałoby się, że jakaś agencja/firma szczycąca się takim certyfikatem, stosuje techniki black hat, co niewątpliwie nie byłoby powodem do dumy dla Google, jako instytucji, która stworzyłaby taki system.

Należy zatem wątpić, czy Google kiedykolwiek wyjdzie z inicjatywą ustanowienia systemu certyfikacji pod kątem SEO (jak to jest zrobione np. w przypadku Adwords’ów). Z punktu widzenia Klientów warto niewątpliwie pytać przy wyborze firmy SEO o referencje, prosić o przykłady wykonanych prac – aby uniknąć sytuacji, gdzie zwiążemy się z firmą, która potrafi (są takie!) złamać wszystkie wytyczne Google w tym zakresie.

Warto sprawdzić, jak długo działa firma na rynku, jakie techniki stosuje, czy oferuje usługi tylko stricte usługi SEO – czy może SEM (marketingu w wyszukiwarkach)? Warto przejrzeć też przez wyborem Wytyczne Google dla Webmasterów, aby móc właściwie przygotować się do dokonania właściwego wyboru.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Branża SEO
Dzwonię do Pani/Pana w bardzo „SEO’wej” sprawie

Czasy mamy takie, jakie ... mamy. Coraz większa popularność Internetu, w którym szukamy już praktycznie informacji z każdej dziedziny sprawia,...

Zamknij