28 czerwca 2010 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Search Console

Jak wiemy,  informacje o słowach kluczowych, wraz z ich pełną analizą, mają ogromne znaczenie dla strony. Zaś sprawdzanie pozycji strony dla słowa kluczowego oficjalnie jest sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów…

Dlatego użytkownik Ryan zadał Mattowi pytanie: “Czy Google będzie kiedykolwiek oferowało, np. przez Narzędzia dla Webmasterów, ranking słów kluczowych (można też wywnioskować, że chodzi również o możliwość sprawdzania pozycji strony dla fraz kluczowych), jak to oferuje np. serwis www.webposition.com? Wydaje się, że mogłoby to się walnie przyczynić do ograniczenia kosztów transferu danych.

W opinii Matta można byłoby rzeczywiście zaoszczędzić zasoby i przeznaczyć je do wykorzystania dla normalnych użytkowników (Matt ma na myśli to, że zmniejszyłby się ruch w sieci powstały w wyniku używania narzędzi wykorzystywanych do sprawdzania słów kluczowych. Nie zapominajmy jednak i o tym, że także osoby i firmy sprawdzające pozycje stron za pomocą różnych programów także zaoszczędziłyby na transferze – swojego serwera).

Niestety, Google ma ograniczone zasoby także i … ludzkie; chodzi o programistów, którzy pracują obecnie przy tworzeniu takich nowości i udogodnień jak np. wdrożone jakiś czas temu “Pobierz jako Googlebot” czy “Złośliwe oprogramowanie” (opcje dostępne z poziomu “Narzędzia dla Webmasterów” na koncie Google). Dodatkowo od jakiegoś czasu możemy zauważyć w Narzędziach, że system “kojarzy” naszą stronę np. z frazą SEO, a następnie jesteśmy w stanie dla tego słowa kluczowego sprawdzić, które strony na naszej witrynie są najbardziej powiązane wg Google z danym słowem kluczowym.

Podsumowując, rozwiązania podobne do Webposition.com na chwilę obecną nie są dostępne, ale zespół Google cały czas stara się dostarczać nowe informacje dla użytkowników, zdając sobie sprawę z wagi, jaką posiadają one dla osób zajmujących się promocją strony w Sieci – Zaś czyli na chwilę obecną raczej nie ma co na to liczyć :)

Matt podkreśla,  że dla niektórych robotów Google (które stanowią na razie mały odsetek, ale z wypowiedzi można wywnioskować, że to się zmieni na lepsze) dla  niektórych wyników wyszukiwania w AJAX można zobaczyć, po kliknięciu w wynik, slot – czyli numer pozycji dla tego kliknięcia. I patrząc się na logi na serwerze można zauważyć, że jesteśmy w rankingu dla frazy “SEO” na np. 5 miejscu, co więcej, system jest w stanie pokazać nam, że kliknięcie w nasz url nastąpiło, gdy znajdowaliśmy się na 5 pozycji (jest to zapisane w parametrach url).

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii