Search Console

Czy Google ma zamiar zaoferować narzędzie do badania słów kluczowych

Jak wiemy,  informacje o słowach kluczowych, wraz z ich pełną analizą, mają ogromne znaczenie dla strony. Zaś sprawdzanie pozycji strony dla słowa kluczowego oficjalnie jest sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów…

Dlatego użytkownik Ryan zadał Mattowi pytanie: „Czy Google będzie kiedykolwiek oferowało, np. przez Narzędzia dla Webmasterów, ranking słów kluczowych (można też wywnioskować, że chodzi również o możliwość sprawdzania pozycji strony dla fraz kluczowych), jak to oferuje np. serwis www.webposition.com? Wydaje się, że mogłoby to się walnie przyczynić do ograniczenia kosztów transferu danych.

W opinii Matta można byłoby rzeczywiście zaoszczędzić zasoby i przeznaczyć je do wykorzystania dla normalnych użytkowników (Matt ma na myśli to, że zmniejszyłby się ruch w sieci powstały w wyniku używania narzędzi wykorzystywanych do sprawdzania słów kluczowych. Nie zapominajmy jednak i o tym, że także osoby i firmy sprawdzające pozycje stron za pomocą różnych programów także zaoszczędziłyby na transferze – swojego serwera).

Niestety, Google ma ograniczone zasoby także i … ludzkie; chodzi o programistów, którzy pracują obecnie przy tworzeniu takich nowości i udogodnień jak np. wdrożone jakiś czas temu „Pobierz jako Googlebot” czy „Złośliwe oprogramowanie” (opcje dostępne z poziomu „Narzędzia dla Webmasterów” na koncie Google). Dodatkowo od jakiegoś czasu możemy zauważyć w Narzędziach, że system „kojarzy” naszą stronę np. z frazą SEO, a następnie jesteśmy w stanie dla tego słowa kluczowego sprawdzić, które strony na naszej witrynie są najbardziej powiązane wg Google z danym słowem kluczowym.

Podsumowując, rozwiązania podobne do Webposition.com na chwilę obecną nie są dostępne, ale zespół Google cały czas stara się dostarczać nowe informacje dla użytkowników, zdając sobie sprawę z wagi, jaką posiadają one dla osób zajmujących się promocją strony w Sieci – Zaś czyli na chwilę obecną raczej nie ma co na to liczyć :)

Matt podkreśla,  że dla niektórych robotów Google (które stanowią na razie mały odsetek, ale z wypowiedzi można wywnioskować, że to się zmieni na lepsze) dla  niektórych wyników wyszukiwania w AJAX można zobaczyć, po kliknięciu w wynik, slot – czyli numer pozycji dla tego kliknięcia. I patrząc się na logi na serwerze można zauważyć, że jesteśmy w rankingu dla frazy „SEO” na np. 5 miejscu, co więcej, system jest w stanie pokazać nam, że kliknięcie w nasz url nastąpiło, gdy znajdowaliśmy się na 5 pozycji (jest to zapisane w parametrach url).

GD Star Rating
loading...
Czy Google ma zamiar zaoferować narzędzie do badania słów kluczowych, Czy Google ma zamiar zaoferować narzędzie do badania słów kluczowych, 9.0 out of 10 based on 1 rating Czy Google ma zamiar zaoferować narzędzie do badania słów kluczowych

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *