Branża SEO
27 czerwca 2009

Pytanie, które od czasu do czasu wywołuje małe poruszenie na forach, gdy ktoś, kto wchodzi w temat SEO pyta się użytkowników, czy to prawda, że można zagwarantować pozycje w Google – „bo taką dostałem ofertę od firmy zajmującej się pozycjonowaniem”…

Ilekroć czytam tak postawione pytania, zawsze zastanawiam się, kiedy firmy przestaną wciskać swoim Klientom – obecnym i nowym/potencjalnym – takie banialuki. Wiem, że branża jest dosyć młoda oraz że sporo firm chciałoby zarobić na boomie internetowym – ale żeby w ten sposób podchodzić do biznesu? Przecież to jawne oszustwo i w wielu przypadkach decyzja o podjęciu współpracy zostaje podyktowana m.in. takim „zapewnieniem”.

Pozycji nie można zagwarantować z dwóch powodów:

1) Algorytm zna tylko Google – żadna firma pozycjonująca go nie zna. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to albo zwyczajnie Ciebie oszukuje, albo … ma na myśli Adwords (linki sponsorowane). Jednak one nie mają nic wspólnego z pozycjonowaniem, zatem … to także naciąganie Klienta.

2) Pozycje w SERPach nie są czymś stałym. Dzisiaj można być na 7 miejscu, jutro na 3, aby na miesiąc spaść do TOP20. Związane jest to z wieloma czynnikami, przede wszystkim z tym, że jest wielu właścicieli domen, którzy mają zamiar być jak najwyżej i zrobią (niektórzy) wszystko, aby ten cel osiągnąć. Drugi powód takiego stanu rzeczy jest związany z częstymi aktualizacjami algorytmu, który ewoluuje ustawicznie, aby zwracać jak najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Takich zmian rocznie jest nawet i 400 w ciągu roku ….

Zachęcam też do rozmów z firmami SEO o pozycjonowaniu, po wcześniejszym „pobuszowaniu” w Sieci. Wystarczy zadać kilka pytań, na które znaleźliśmy odpowiedzi w Sieci i już będziemy wiedzieć, z jakiej klasy „specjalistami” rozmawiamy :)

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *