Branża SEO

Czy firma SEO może zagwarantować pozycję w wyszukiwarce

Brak komentarzy

Pytanie, które od czasu do czasu wywołuje małe poruszenie na forach, gdy ktoś, kto wchodzi w temat SEO pyta się użytkowników, czy to prawda, że można zagwarantować pozycje w Google – „bo taką dostałem ofertę od firmy zajmującej się pozycjonowaniem”…

Ilekroć czytam tak postawione pytania, zawsze zastanawiam się, kiedy firmy przestaną wciskać swoim Klientom – obecnym i nowym/potencjalnym – takie banialuki. Wiem, że branża jest dosyć młoda oraz że sporo firm chciałoby zarobić na boomie internetowym – ale żeby w ten sposób podchodzić do biznesu? Przecież to jawne oszustwo i w wielu przypadkach decyzja o podjęciu współpracy zostaje podyktowana m.in. takim „zapewnieniem”.

Pozycji nie można zagwarantować z dwóch powodów:

1) Algorytm zna tylko Google – żadna firma pozycjonująca go nie zna. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to albo zwyczajnie Ciebie oszukuje, albo … ma na myśli Adwords (linki sponsorowane). Jednak one nie mają nic wspólnego z pozycjonowaniem, zatem … to także naciąganie Klienta.

2) Pozycje w SERPach nie są czymś stałym. Dzisiaj można być na 7 miejscu, jutro na 3, aby na miesiąc spaść do TOP20. Związane jest to z wieloma czynnikami, przede wszystkim z tym, że jest wielu właścicieli domen, którzy mają zamiar być jak najwyżej i zrobią (niektórzy) wszystko, aby ten cel osiągnąć. Drugi powód takiego stanu rzeczy jest związany z częstymi aktualizacjami algorytmu, który ewoluuje ustawicznie, aby zwracać jak najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Takich zmian rocznie jest nawet i 400 w ciągu roku ….

Zachęcam też do rozmów z firmami SEO o pozycjonowaniu, po wcześniejszym „pobuszowaniu” w Sieci. Wystarczy zadać kilka pytań, na które znaleźliśmy odpowiedzi w Sieci i już będziemy wiedzieć, z jakiej klasy „specjalistami” rozmawiamy :)

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii